۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
۱۲۴۰ واحد مسکن ملی در گیلان احداث می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان:

۱۲۴۰ واحد مسکن ملی در گیلان احداث می‌شود

رشت - مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، سهمیه استان در فاز اول طرح اقدام ملی مسکن را یک هزار و ۲۴۰ واحد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بازار، به نقل از راه و شهرسازی گیلان، ماکان پدرام با بیان اینکه ثبت نام فاز اول طرح اقدام ملی مسکن ۲۳ آذرماه انجام شد، افزود: طرح اقدام ملی مسکن به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است که سهمیه  گیلان در مرحله اول ثبت نام یک هزار و ۲۴۰ واحد است.

وی افزود: از این مجموع ۵۰۰واحد در رشت،۲۵۰ واحد در بندر انزلی و۴۹۰ واحد نیز در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت احداث خواهد شد.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان مبلغ تسهیلات این طرح را بالغ بر۷۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این مبلغ با سود۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله در نظر گرفته شده و شرایط داشتن تأهل یا سرپرستی خانوار، نداشتن مالکیت از ۸۴ به بعد و عدم استفاده از خدمات دولتی و یارانه ای مسکن و زمین مسکونی از مهمترین شرایطی است که متقاضیان دریافت واحد مسکونی در طرح ملی مسکن باید حائز آن باشند.

پدرام داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا را از دیگر الزامات برشمرد وافزود: سابقه سکونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر حداقل پنج سال خواهد بود، همچنین نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط اعلام شده است.

کد خبر: ۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha