۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
لوکس‌سواران در سال ۱۴۰۰ مالیات می‌دهند
در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰؛

لوکس‌سواران در سال ۱۴۰۰ مالیات می‌دهند

نمایندگان مجلس میزان دریافت مالیات از انواع خودروهای لوکس را مشخص کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی  نوبت دوم امروز (سه شنبه، ۵ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی با بند الحاقی (۵) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند الحاقی ۵ آمده است: ­مازاد درآمدهای قوه قضائیه ناشی از ارائه خدمات قضائی موضوع ماده(۳) قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین مصوب ۲۸/۱۲/۱۳۷۳ با الحاقات و اصلاحات بعدی آن مذکور در ردیف ۱۴۰۱۰۱ قانون بودجه سال۱۴۰۰ کل کشور تا سقف پنج هزار میلیارد( ۰۰۰/  ۰۰۰/  ۰۰۰/  ۰۰۰/ ۵) ریال مازاد بر پنجاه هزار میلیارد( ۰۰۰/  ۰۰۰/  ۰۰۰/  ۰۰۰/ ۵۰) ریال در مقاطع سه ماهه پس از واریز به خزانه، به نسبت وصولی و به میزان صددرصد(۱۰۰%) اختصاص می­ یابد.

همچنین نمایندگان با بند الحاقی (۷) تبصره (۶) موافقت کردند.

در بند الحاقی (۷) این تبصره آمده است: کلیه مالکین(اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی به نام خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل که در پایان سال ۱۴۰۰ مجموع ارزش آنها بیش از ده میلیارد( ۰۰۰/  ۰۰۰/  ۰۰۰/ ۱۰) ریال باشد به شرح زیر مشمول مالیات سالانه خودرو می باشند:

۱- تا مبلغ پانزده میلیارد( ۰۰۰/  ۰۰۰/  ۰۰۰/ ۱۵) ریال نسبت به مازاد ده میلیارد( ۰۰۰/  ۰۰۰/  ۰۰۰/ ۱۰) ریال یک درصد (۱%)

۲- تا مبلغ سی میلیارد( ۰۰۰/  ۰۰۰/  ۰۰۰/ ۳۰) ریال نسبت به مازاد پانزده میلیارد( ۰۰۰/  ۰۰۰/  ۰۰۰/ ۱۵) ریال دو درصد (۲%)

۳- تا مبلغ چهل و پنج میلیارد( ۰۰۰/  ۰۰۰/  ۰۰۰/ ۴۵) ریال نسبت به مازاد سی میلیارد( ۰۰۰/  ۰۰۰/  ۰۰۰/ ۳۰) ریال سه درصد (۳%)

۴- نسبت به مازاد چهل و پنج میلیارد( ۰۰۰/  ۰۰۰/  ۰۰۰/ ۴۵) ریال چهار درصد (۴%)

ماخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز انواع خودرو با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تا پایان سال ۱۳۹۹ تعیین و اعلام می شود. ماخذ مزبور برای انواع خودرو که بعد از اعلام سازمان تولید یا وارد می شوند، بلافاصله پس از تولید یا واردات آن توسط سازمان مزبور تعیین و اعلام خواهد شد.

سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است نسبت به تعیین دارایی های مشمول و ارزش آنها حداکثر تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ اقدام کند و مراتب را به نحو مقتضی به اطلاع اشخاص مشمول برساند. کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودرو های تحت تملک خود و افراد تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۰ پرداخت نمایند. ثبت نقل و انتقال خودرو هایی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع گردیده است قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است.

متخلف از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسئولیت تضامنی دارد.

آیین نامه اجرایی این بند توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و حداکثر تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ به تصویب هیات وزیران می رسد.

گفتنی است با درخواست کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و موافقت رئیس جلسه بند الحاقی (۶) تبصره (۶) به کمیسیون ارجاع داده شد.

کد خبر: ۷۵٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha