۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
بستن مرز ایران و عراق برای کنترل وضعیت خوزستان
سخنگوی دولت خبر داد

بستن مرز ایران و عراق برای کنترل وضعیت خوزستان

ربیعی، سخنگوی دولت گفت: درباره وضعیت قرمز استان خوزستان تصمیماتی اتخاذ شده که بستن مرزها میان ایران و عراق، یکی از آن‌ها است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی علی ربیعی در نشست خبری خود در خصوص افزایش شیوع کرونا در خوزستان و برنامه دولت برای این استان گفت: برداشت‌های متعددی از مفهوم قرنطینه وجود دارد. طبق آنچه که در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب شده است، دستورالعمل‌هایی متناسب با قرار گرفتن مناطق در هر رنگ در استان‌ها اجرا می‌شود.

سخنگوی دولت گفت: ممنوعیت‌های اعمال‌شده برای هر شهر هم، متناسب با آن رنگ است یا اینکه در هر کشور با توجه به شرایط خاص خود اعمال مقررات و محدودیت به نحوی متناسب صورت می‌گیرد. الگوی اتخاذی ستاد ملی بنابر تجارب جهانی اتخاذ شده است.

وی افزود: طبیعتا بهترین راه مقابله با کرونا از هر نوع و تیپ آن، اعمال محدودیت‌های هوشمند و پلکانی مبتنی بر ارزیابی ریسک بیمار در هر منطقه است. این مهم، به ویژه در ایران با دقت و جدیت، اِعمال شده و طبیعتا ادامه مسیر، میزان و نوع محدودیت‌ها نیز تابعی از آن خواهد بود.

ربیعی اظهار کرد: در مورد خوزستان، درباره وضعیت قرمز آن استان، تصمیماتی اتخاذ شده که بستن مرزها میان ایران و عراق، یکی از آن‌ها است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: مرزهای مسافری خوزستان بسته شده تا شرایط برای انجام تست در مناطق مرزی فراهم شود.

وی افزود: تنها یک سوم کارمندان در شهرهای قرمز باید در محل کار خود حاضر شوند و بجز دستگاه‌های امدادرسان همه ادارات موظف به رعایت این دستورالعمل هستند و هیچ دستگاهی حق تفسیر این دستورالعمل را ندارد.

ربیعی خاطر نشان کرد: بنابر تصمیم ستاد کرونا در اهواز قرار است مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان کمک شود تا بتوان برخی از نیازها را تامین کرد.

وی همچنین گفت: افرادی که تست کرونای جهش یافته انگلیسی آنان مثبت شده، به همراه خانوادشان کاملا قرنطینه شده اند.

سخنگوی دولت در ادامه در خصوص تجمعات عده‌ای در مخالفت با سفر مدیرکل آژانس به ایران و تصمیمات اخیر گفت: همه تشکل‌ها و افراد براساس قانون اساسی از حق اظهار آزادانه نظراتشان برخوردارند و دولت حق اظهار نظر را برای همگان قائل بوده و به آزادی بیان اعتقاد دارد.

وی افزود:، اما در موضوعات حساس و پیچیده مثل مذاکرات هسته ای، ایجاب می‌کند که ما با عقلانیت تمام و پرهیز از شعار زدگی عمل کنیم.

ربیعی تصریح کرد: در عین حال، سیاست‌های دولت در اجرای قوانین براساس رعایت مصالح و منافع ملت و رهنمون‌های مقام معظم رهبری تحت تاثیر فضاهای احساسی قرار نمی‌گیرد.

سخنگوی دولت گفت: دولت همواره با درک عمیق از تحولات جهانی، شرایط بین المللی و منافع ملی تلاش کرده که با حفظ عزت و استقلال کشور، ضمن مرتفع ساختن شر بدخواهان ایران، همچون دولت ترامپ و در سایه مقاومت، ایستادگی و تدبیر، منافع مردم را تامین و حق حیات، پیشرفت و سلامت ایرانیان را در این میان حفظ کند.

وی اظهار داشت: دولت همواره مصالح نظام را نیز در نظر داشته و از همگان بخصوص نخبگان دارای تریبون انتظار دارد که فقط به منافع و رفع مشکلات مردم بیاندیشند و با کمی صبر و اندیشه از رفتار و بیان جملات هیجان زده اجتناب کنند.

کد خبر: ۷۵٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha