۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
تولید مشترک واکسن با روسیه، بزودی آغاز خواهد شد
سخنگوی دولت:

تولید مشترک واکسن با روسیه، بزودی آغاز خواهد شد

ربیعی، سخنگوی دولت گفت: تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی با مشارکت بخش خصوصی ایران با موسسه گامالیا روسیه قبل از پایان سال آغاز خواهد شد.

به گزارش بازار، علی ربیعی در ادامه نشست خبری در خصوص راه اندازی خط تولید واکسن اسپوتنیک وی و آخرین تحولات در خصوص تولید واکسن مشترک ایران و کوبا گفت: طبق تفاهم بعمل آمده و به لطف زیرساخت موجود در کشور، تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی با مشارکت بخش خصوصی ایران با موسسه گامالیا روسیه قبل از پایان سال با انتقال دانش فنی و سل بانک به ایران آغاز خواهد شد و طبیعتا بعد از حداقل ۴۵ روز محصول نهایی در دسترس قرار خواهد گرفت.

سخنگوی دولت افزود: ایران یکی از ۵ سانتر تولید اسپوتنیک وی خارج از مرزهای روسیه خواهد بود و پیش بینی می‌شود افزون بر ۴۰ میلیون دُز ظرفیت سالانه این خط تولید باشد.

وی تصریح کرد: در مورد واکسن مشترک انستیتو پاستور ایران نیز، مطالعه بالینی فاز دوم با موفقیت و با اشراف انستیتو پاستور ایران در هاوانا در حال انجام است و فاز ۳ نیز همزمان در ایران و کوبا در هفته‌های آتی انجام شده و درصورت موفقیت، تولید این واکسن همزمان در ایران و کوبا از میانه بهار کلید خواهد خورد.

کد خبر: ۷۵٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha