۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
۱۰ هزار ماسک بین اقشار مختلف مردم  استان سمنان توزیع می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

۱۰ هزار ماسک بین اقشار مختلف مردم استان سمنان توزیع می‌شود

سمنان – رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: بر اساس قراردادی که با یکی از شرکت‌ها انعقاد شده در روزهای آینده ۱۰ هزار ماسک در بین اقشار مختلف مردم در استان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، نوید دانایی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه بر اساس قراردادی که با یکی از شرکت‌ها انعقاد شده است در روزهای آینده ۱۰ هزار ماسک در بین اقشار مختلف مردم در استان توزیع می‌شود، اظهار داشت: بسیاری از دلالان این روزها ماسک ۷۰۰ تومانی را ۱۰ هزار تومان می‌فروشند که باید به حال این افراد خبیث اظهار تأسف کرد و مسئولان نظارتی به‌شدت با این افراد برخورد کنند.

وی بابیان اینکه تأمین تجهیزات و اقلام بهداشتی موردنیاز مردم در دستور کار قرار دارد، افزود: در کمترین زمان ممکن برای رفع مشکل کمبود ماسک در استان سمنان اقدام‌های چشمگیری انجام می‌شود.

تعداد زیادی از افراد مبتلا در استان سمنان بهبود یافتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان بهبود یافتند، تصریح کرد: هلال‌احمر و نیروهای بهداشت و درمان در ورودی شهرهای استان مستقر شدند و از ورود مسافران به داخل شهرها ممانعت می‌شود.

دانایی با تأکید بر اینکه در صورت لزوم باید تمام سالن‌ها و سوله‌های استان سمنان به تخت‌های بیمارستانی مجهز شود تا پذیرش بیماران در این شکل انجام شود، خاطرنشان کرد: باوجود اقدامات انجام‌شده، استان سمنان در حصار استان‌های که در معرض جدی کرونا هستند، قرار دارد.

وی گفت: اکنون بزرگ‌ترین کانون‌های کرونا در استان‌های تهران، قم و گیلان است و استان‌های مازندران و خراسان رضوی هم در حال گسترش کرونا هستند.

موج دوم ویروس کرونا در استان سمنان درراه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه کنترل ترددها و رعایت نکات بهداشتی باید در دستور کار عموم مردم قرار گیرد، یادآور شد: مسئولان از برگزاری جلسه‌های غیرضروری پرهیز کنند و نشست‌های مختلف از طریق ویدئو اجلاس انجام شود.

دانایی با تأکید بر اینکه موج دوم کرونا ویروس در استان سمنان درراه است و باید مردم نسبت به گسترش این ویروس خطرناک هوشیار باشند، بیان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در قالب‌های مختلف برای اطلاع‌رسانی برای آموزش مقابله با کرونا به‌ کمک دانشگاه علوم پزشکی سمنان بشتابند.

وی اضافه کرد: با کاهش ساعات اداری و اعمال تعطیلی‌ها قرار بود مردم در خانه‌ها بمانند تا از شیوع گسترده این بیماری جلوگیری شود اما این امر موجب شد تا مردم در برخی از ساعات روز تردد قابل‌توجهی در شهرها داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: افراد سالمند تا می‌توانند در خانه‌ها بمانند و با رعایت نکات بهداشتی مشکلات شیوع کرونا یکی پس از دیگری برطرف می‌شود.

کد خبر: ۷٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha