۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
ارتقای وضعیت فروش و صادرات فرش تبریز
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد

ارتقای وضعیت فروش و صادرات فرش تبریز

تبریز- جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی بر برندسازی و ارتقای وضعیت فروش و صادرات فرش تبریز تاکید کرد و گفت: ضروری است تمامی دستگاه‌های ذیربط در راستای بهبود وضعیت فعالان این حوزه تلاش کنند.

علی جهانگیری در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به انتخاب تبریز در سال ۱۳۹۴ به عنوان پایتخت جهانی فرش از سوی شورای جهانی صنایع دستی، افزود: باید توجه داشته باشیم که این عنوان، دائمی نیست و در صورت بی‌توجهی می‌توانیم آن را از دست دهیم.

وی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم عنوان پایتختی فرش را حفظ کنیم باید در راستای ارتقای وضعیت فعالان این حوزه برنامه‌ریزی شود.

جهانگیری افزود: ضروری است مراودات خود را با شورای جهانی صنایع دستی افزایش دهیم و گزارش اقدامات انجام گرفته در این حوزه به صورت فصلی و سالانه تهیه و مستندسازی شود.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان، طراحان و بهترین فروشگاه‌های فرش باید به صورت سالانه معرفی و تجلیل شوند، اضافه کرد: باید در طول سال رویدادهای عمومی که برای مردم نیز جذاب باشد تعریف و برگزار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به احداث موزه تخصصی فرش تبریز، گفت: این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به دلیل برخی مشکلات متوقف مانده و باید عملیات ساخت آن از سر گرفته شود.

کد خبر: ۷۵٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha