۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز و برق را جدی بگیریم
سخنگوی صنعت برق:

کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز و برق را جدی بگیریم

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق از تداوم سرما و کاهش دمای هوا در یک هفته پیش‌رو و لزوم صرفه‌جویی ۱۰ درصدی برای کمک به تامین انرژی مورد نیاز همه بخش‌ها خبر داد.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط سازمان هواشناسی کشور، سرمای هوا همچنان در یک هفته آینده تداوم خواهد داشت که این موضوع باعث افزایش مصرف گاز و برق در کشور می‌شود.

رجبی مشهدی در همین خصوص با درخواست از همه هموطنان در بخش‌های مختلف از جمله ادارات، خانگی و تجاری برای کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی افزود: این میزان صرفه جویی امکان تامین برق پایدار و مطمئن را برای هموطنان فراهم خواهد ساخت.

سخنگوی صنعت برق گفت: سردی هوا موجب افزایش مصرف گاز در کشور می‌شود که همین موضوع، تامین سوخت نیروگاه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رجبی مشهدی با اشاره به همکاری صنعت برق و گاز برای تامین سوخت نیروگاه‌ها و جلوگیری از اختلال در تامین برق کشور افزود: با این حال کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق و گاز می‌تواند پایداری شبکه برق را افزایش و تامین برق و گاز سایر هموطنان را تسهیل کند.

سخنگوی صنعت برق در خصوص راهکارهای کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق و گاز نیز گفت: برای این کار راه‌های ساده‌ای وجود دارد که از آن جمله می‌توان به خاموش کردن وسایل گرمایشی و روشنایی پس از اتمام کار ادارات و سازمان‌ها و بخش تجاری به خصوص در دو روز تعطیل آخر هفته و در بخش خانگی، خاموش کردن حداقل یک لامپ روشنایی و استفاده از نور طبیعی روز، باز نکردن پنجره‌ها به صورت مداوم و کاهش سطح شعله بخاری‌ها و دمای تنظیم وسایل گرمایشی و پوشیدن لباس گرم در منزل از مهترین و ساده‌ترین کارهایی است که می‌تواند مصرف برق و گاز را ۱۰ درصد کاهش دهد.

کد خبر: ۷۵٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha