۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
«نتفلیکیس» ویژگی دانلود هوشمند آفلاین را فعال کرد
«بازار» گزارش می دهد

«نتفلیکیس» ویژگی دانلود هوشمند آفلاین را فعال کرد

کمپانی نتفلیکس در جدید ترین بروزرسانی خود از نمایه جدید دانلود هوشمند خودکار خبر داد؛ این ویژگی بر اساس تاریخچه علایق کاربران ، برنامه های جدید پخش شده را به صورت خودکار در گوشی همراه کاربر دانلود می کند.

بازار، گروه فناوری اطلاعات: نتفلیکس غول دنیای سرگرمی، در یک  اقدام جسورانه ویژگی های جدید و بسیار کاربردی را به پلتفرم های خود اضافه کرده است که هدف آن ارائه محتوای آفلاین بیشتر به کاربرانی است که بارگیری خودکار هوشمند را انتخاب می کنند و متقاضی انتخاب و دریافت فایل به صورت غیر حضوری هستند.

کاربران با انتخاب و فعال سازی گزینه  «بارگیری هوشمند »، برنامه های Netflix اعم از موسیقی، فیلم های تلویزیونی، و سایر  نمایه های پیشنهادی را بر اساس سلیقه کاربر و تاریخچه تماشای Netflix را در دستگاه تلفن همراه کاربران انتخاب و سپس  بارگیری می کند.

کاربران لازم است یک فضای ذخیره سازی جداگانه را برای بارگیری فایل ها اختصاص دهند، این فضای ذخیره سازی بسته به نوع برنامه های پیشنهادی، می تواند شامل یک الی پنج گیگا بایت باشد؛ با فعال سازی و اتصال به شبکه Wi-Fi فرایند دسته بندی و بارگیری برای زمان های نامحدود شروع خواهد شد

برای فعال سازی این ویژگی، کاربران لازم است یک فضای ذخیره سازی جداگانه را برای بارگیری فایل ها اختصاص دهند، این فضای ذخیره سازی بسته به نوع برنامه های پیشنهادی، می تواند شامل یک الی پنج گیگا بایت باشد؛ با فعال سازی و اتصال به شبکه Wi-Fi فرایند دسته بندی و بارگیری برای زمان های نامحدود شروع خواهد شد.

به گفته نتفلیکس، این ویژگی دارای هیچگونه محدودیتی نبود و مادامی که فضای مورد نیاز و مولفه اتصال به وای فای فراهم باشد، دانلود و بارگیری ادامه خواهد داشت؛ با کاهش فضا مورد نیاز بارگیری متوقف شده و تمامی فایل های برای تماشای آفلاین کاربر دسته بندی و اولویت بندی می گردد.

نتفلیکس در مورد ایجاد فضای ذخیره سازی مداوم گفت : پس از تماشای هر برنامه لازم است فایل به کلی از حافظه ذخیره سازی حذف شود تا فضای ذخیره سازی بیشتر برای دفعه بعدی که به Wi-Fi متصل می شوند، آزاد شود؛ البته اگر کاربران حذف فایل را به تعویق بیاندازند، خود این ویژگی مسئولیت حذف و خالی سازی حافظه را بر عهده می گیرد؛ در واقع،  این برنامه فایل هایی را که توسط کاربر به اجرا در آمده اند را در کوتاه ترین زمان ممکن حذف می کند ؛  به عنوان مثال اگر کاربر قسمت های یک سریال تلویزیونی را تماشا کرده و منتظر اپیزودهای بعدی است، با انتشار قسمت های جدید از سوی تامین کننده، قسمت های قدیمیتر به صورت کاملا خودکار و هوشمندانه حذف شده و با فایل جدید جایگزین می گردند.

گفتنی است، این ویژگی جایگزینی برای کاربرد دسترسی آفلاین موجود Netflix  نبوده و بیشتر  به بارگیری های هوشمند معروف است؛ البته، بارگیری های آفلاین برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ و قبل از دسترسی به سطح جهانی آغاز شد و به کاربران امکان می داد تا فایل های مورد نظر را برای مشاهده آفلاین  انتخاب  و سپس ذخیره کنند.

اما ویژگی جدید نتفلیکس از اواخر سال ۲۰۲۰ آغاز شده است و در دسترس تمامی کاربران  سیستم عامل های اندرویدی قرار گرفته است و بدون دخالت کاربر انجام می گیرد؛ در واقع در مدل بارگیری ۲۰۱۸ خود کاربر نقش کلیدی در انتخاب و دانلود فایل ها داشته، اما در مدل بارگیری هوشمند2021، تمامی فرایند با استناد به علایق و تاریخچه برنامه های نمایش داده شد، انجام می گیرد.

نتفلیکس خاطرنشان می کند، که کاتالوگ کامل برنامه ها، نه فقط محتوای اصلی آن، برای بارگیری در دسترس تامی کاربران است. با این حال، برخی از عناوین  و فایل ها دارای محدودیت بارگیری بوده که نیازمند  صدور مجوز از طرف منبع تامین کننده است و کاربران با پرداخت حق عضویت به انواع برنامه ها دسترسی خواهند داشت.

 علاوه بر این ، ویژگی جدید مناسب کاربرانی است که  وقت کافی برای  جستجو و انتخاب در انبوه برنامه ها را نداشته و یا در یک بازه زمانی مشخص به اینترنت و پهنای باند دسترسی ندارند، در این مواقع برنامه ها  جدید به نمایش گذاشته شده، با استفاده از این ویژگی شناسایی و انتخاب می شوند و با اتصال به وای فای به صورت خودکار در گوشی همراه  ذخیره می گردند.

نتفلیکس می گوید،  ایجاد دسترسی به این  ویژگی برای سیستم عامل iOS در حال بررسی است و در اواخر سال جاری فعال خواهد شد.

کد خبر: ۷۵٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha