۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
خرید بیت کوین در ایران چگونه است؟

خرید بیت کوین در ایران چگونه است؟

بهترین راه برای درک و شناخت بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه این است که به سادگی مقداری از آن را خرید نموده و وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوید که در کشور ما ایران نیز این امکان با وجود صرافی های ارز دیجیتال به راحتی امکان‌پذیر است.

بازار؛ گروه بازارچه: همیشه به افراد توصیه می‌کنیم که مقدار اندکی از پول مازاد خود را به عنوان یک تجربه جالب جهت خرید بیت کوین کنار بگذارند. اینکه آیا سرمایه گذاری کنید یا خیر، روی چه چیزی سرمایه گذاری کنید و یا چه زمانی سرمایه گذاری در این بازار را شروع کنید دقیقاً به خود شما بستگی دارد. در این راهنما ما دستورالعمل‌هایی درباره نحوه خرید بیت کوین برای شما آماده کرده‌ایم.

فهرست مطالب

  • اولین چیزی که باید در مورد خرید بیت کوین بدانید
  • انواع روش های خرید بیت کوین
  • راهنمای خرید بیت کوین از صرافی های آنلاین در ایران
  • جمع بندی

اولین چیزی که باید در مورد خرید بیت کوین بدانید

اولین چیزی که باید در مورد خرید بیت کوین بدانید این است که شما به دو چیز نیاز خواهید داشت:

  • مکانی برای خرید بیت کوین: صرافی امن و مطمئن
  • مکانی برای نگهداری بیت کوین: کیف پول دیجیتال

شما وجه نقد خود را متناسب با مقدار درخواست بیت کوین برای یک صرافی معتبر ارسال می‌کنید. صرافی پول را از حساب شما کسر کرده و بیت کوین درخواستی را به آدرس کیف پول شما که در هنگام ثبت نام در صرافی ایجاد کرده‌اید؛ واریز می‌کند. این اصل کاری است که در عمل می‌بایست انجام پذیرد. در ادامه وارد جزئیاتی خواهیم شد که کار را برای شما آسان می‌کند.

انواع روش های خرید بیت کوین

  • خرید بیت کوین به صورت حضوری: شما می‌توانید با شخصی قرار ملاقات گذاشته و پس از مذاکره حضوری مبلغ را چه به صورت نقدی و چه الکترونیک به ایشان پرداخت نمایید. او پس از اطمینان از واریز وجه، مقدار بیت کوین درخواستی را به آدرس کیف پول شما انتقال خواهد داد.
  • خرید از صرافی های آنلاین معتبر داخلی و خارجی
  • خرید از خودپرداز بیت کوین :البته این روش هنوز در ایران به کار برده نمی‌شود.

با توجه به اینکه اصولاً خرید بیت کوین از طریق صرافی ها صورت می‌گیرد راهنمای گام به گام آن را برای شما شرح خواهیم داد. همچنین از آنجا که خرید از صرافی های خارجی به دلیل تحریم شهروندان ایرانی با ریسک بلوکه شدن دارایی‌ها همراه است، ما خرید بیت کوین از صرافی های ایرانی را به شما توصیه میکنیم.


راهنمای خرید بیت کوین از صرافی های آنلاین در ایران


مرحله ۱ - دریافت کیف پول

کیف پول های دیجیتالی زیادی وجود دارد که شما می‌بایست بهترین آن‌ها را از نظر کاربری آسان، امنیت، سرعت بالا در نقل و انتقالات انتخاب کنید. هدف از انتخاب کیف پول امن این است که شما مالک پول خود هستید و کسی نتواند به کیف پول شما دسترسی پیدا کرده و یا آن را هک کند.

بنابراین پس از انتخاب و نصب کیف پول روی گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود حتماً یک کلید خصوصی یا همان رمز عبور مطمئن برای آن انتخاب کرده و هرگز رمز ورود آن را در اختیار شخص دیگری قرار ندهید.

البته بعضی از صرافی های ایرانی مانند جیبیتکس این مشکل را برای شما برطرف نموده و شما میتوانید تا زمان انتخاب یک کیف پول مناسب، بیت کوین ها و سایر رمزارزهای خریداری شده را در کیف پول اختصاصی خود در این صرافی نگهداری نمایید.

مرحله ۲: برای خرید بیت کوین یک حساب کاربری ایجاد کنید

اولین باری که یک حساب بانکی افتتاح کردید را به یاد می‌آورید؟ ممکن است اکنون این کار آسان به نظر برسد اما از نگاه گذشته، روند کار بسیار فشرده، زمان‌بر و دشوار بود.

راه‌اندازی یک حساب کاربری جهت خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر نیز متفاوت از این نیست اما تمام این کارها به صورت آنلاین انجام می‌شود.

صرافی های ایرانی با کاربری آسان مانند صرافی ارز دیجیتال جیبیتکس /https://jibitex.com، طی کردن تمام این مراحل را برای کاربران تسهیل کرده‌اند.

البته تمامی مراحل ثبت نام و خرید و فروش بیت کوین و سایر رمزارزها در بخش راهنمای این صرافی بصورت کامل با عکس و ویدئو توضیح داده شده است.

 صرافی جیبیتکس با پشتوانه رضایت کاربران و همکاری با  ایکس بلاکچین می‌کوشد تا با ارائه آخرین اخبار دنیای کریپتو و ایجاد فضای امن مبادلات رمزارزی به کاربران ایرانی، ریسک ورود هموطنان به فضای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را کاهش دهد.

مرحله ۳: می‌بایست به یک حساب بانکی متصل شوید

برای خرید بیت کوین، به روشی نیاز دارید که بتوانید هزینه آن را پرداخت کنید. شما باید روش پرداخت را به همان روشی که کارت اعتباری خود را به حساب‌های دیگر اضافه می‌کنید به این حساب نیز اضافه کنید. به عبارتی شما می‌بایست یک کارت بانکی داشته باشید تا در ازای انتقال وجه از آن بتوانید بیت کوین خریداری کنید.

مرحله ۴: بیت کوین بخرید!

پس از انجام ثبت‌نام یک لیست عالی از مجموعه ارزهای رمزپایه مختلف خواهید دید. این ها همه ارزهای رمزپایه‌ای هستند که صرافی مورد نظر شما با آن ها کار می‌کند و امکان خرید و فروش آن با ریال برای شما فراهم آمده است.

در زمان خرید بیت کوین می‌بایست آدرس کیف پول خود را وارد کنید. پس از انتقال وجه مبلغ مورد نظر از حساب شما کسر می‌شود. آن گاه که به کیف پول خود نگاهی بیندازید متوجه موجودی حساب بیت کوین خواهید شد.

مرحله ۵: قسمت سرگرم کننده بیت کوین

تبریک می‌گوییم! اکنون شما صاحب قدرتمندترین و شاید بهترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین هستید. شما به یکی از درخشان ترین ارزهای دیجیتال جهانی و یک فناوری جدید که بخش مالی دنیا را متحول می‌کند و برخی از قدیمی ترین سیستم‌های اجتماعی را کنار می‌گذارد، پیوسته‌اید.

جمع بندی
همانطور که متوجه شدید خرید بیت کوین چند روش مختلف دارد که شاید بهترین آن خرید از صرافی های معتبر آنلاین ایرانی مانند جیبیتکس است. برای این کار اولین قدم ثبت نام در صرافی و ایجاد یک حساب کاربری است. سپس می بایست یک کیف پول امن نیز تهیه کنید. برخی از صرافی ها مانند جیبیتکس کار را برای کاربر راحت کرده و امکان ایجاد کیف پول را در همان حساب کاربری فراهم می‌کنند. قدم بعدی درخواست خرید است که با وارد کردن مقدار بیت کوین درخواستی و آدرس کیف پول در نهایت وجه را از کارت اعتباری به صورت الکترونیکی پرداخت می‌کنید و پس از آن می‌توانید موجودی بیت کوین را در کیف پول خود مشاهده کنید.

کد خبر: ۷۵٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha