۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
تولید بیش از ۴۰ میلیون تن کنسانتره آهن در شرکت های بزرگ
گزارش ۱۰ ماهه ۹۹ اعلام شد؛

تولید بیش از ۴۰ میلیون تن کنسانتره آهن در شرکت های بزرگ

میزان تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ در ۱۰ ماهه امسال، با افزایش حدود چهار درصدی، از مرز ۴۰ میلیون تن گذشت.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن از ابتدای فروردین تا پایان دی، ۴۰ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۶۴۶ تن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۳۹ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۱۳۹ تن بود.

از این میزان، شرکت های «گل گهر» ۱۳ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۶۵۷ تن، «چادرملو» ۹ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۹۱۹ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۵ میلیون و ۳۰۱ هزار و ۶۶۹ تن، «گهر زمین» ۳ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۴۸۲ تن، «مرکزی» ۳ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۸۸۵ تن، «توسعه فراگیر سناباد» یک میلیون و ۸۳۰ هزار و ۸۱۷ تن، «اپال پارسیان سنگان» یک میلیون و ۷۹۸ هزار و ۹۸۵ تن، «صبانور» یک میلیون و ۹۵ هزار و ۸۶۵ تن، «جلال آباد» ۳۰۶ هزار و ۳۷ تن کنسانتره و «صنایع معدنی فولاد سنگان» ۱۷۲ هزار و ۳۳۰ تن تولید کردند.

طی ۱۰ ماهه امسال، شرکت های بزرگ ۱۵ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۲۴۴ تن کنسانتره به شرکت ها ارسال کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۱۶ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۳۳۵ تن)، ۸ درصد کاهش نشان می دهد.

افزایش ۵ درصدی تولید کنسانتره در دی
میزان تولیدکنسانتره در دی، ۴ میلیون و ۹۸ هزار و ۹۴۲ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (۳ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۶۴۰ تن)، ۵ درصد افزایش یافت.

میزان ارسال کنسانتره در ماه دی نیز یک میلیون و ۶۷۴ هزار و ۱۰۶ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و ۷۱۰ هزار و ۵۳ تن)، حاکی از کاهش ۲ درصدی است.

کاهش ۴۸ درصدی تولید دانه بندی
شرکت های بزرگ، طی ۱۰ ماهه امسال، ۸۷۰ هزار و ۷۴۱ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و ۶۸۶ هزار و ۷۱۶ تن)، ۴۸ درصد کاهش نشان می دهد.

کد خبر: ۷۵٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha