۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد ریالی برای احداث طرح های گردشگری در ایلام
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد

سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد ریالی برای احداث طرح های گردشگری در ایلام

ایلام- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد ریالی برای احداث طرح های گردشگری شامل بوم گردی و مجتمع های ساحلی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: به تازگی با تقاضای ایجاد چهار طرح گردشگری و بوم‌گردی با توجه به نیاز استان و دارا بودن پتانسیل مناطق مورد نظر موافقت شده است.

وی گفت: برای اجرای این طرح‌ها شامل دو واحد اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان دره شهر و دو مجتمع گردشگری ساحلی در شهرستان بدره با حجم سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال‌زایی ۱۸ نفر موافقت شده است.

شنبه زاده بیان کرد: با توجه به رویکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در توسعه پایدار گردشگری، راه‌اندازی تأسیسات گردشگری با هدف تقویت زیرساخت‌‎های اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغال‌زایی، احیای فرهنگ، آداب و رسوم بومی، رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبه‌‎های تاریخی و طبیعی کمتر شناخته شده، ایجاد چنین طرح‌هایی در مناطق با پتانسیل بالا در اولویت‌‎ قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام یادآور شد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و تأمین احتیاج تأسیسات گردشگری ساحلی در حاشیه سد سیمره و توسعه آن، پروژه برق‌رسانی، بهسازی راه دسترسی به منطقه ساحلی رماوند با اعتباری بالغ‌بر ۱۶میلیارد ریال در حال انجام است.

کد خبر: ۷۵٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha