۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
ماسک و مواد ضدعفونی کالاهای نایاب این روزها در بناب
همزمان با شیوع ویروس کرونا در بناب اتفاق افتاد؛

ماسک و مواد ضدعفونی کالاهای نایاب این روزها در بناب

بناب- شیوع ویروس کرونا در شهرستان بناب سبب شده تا شهروندان برای محافظت به دنبال تهیه ماسک و مواد ضدعفونی باشند که به رغم وعده های داده شده برای توزیع این اقلام هنوز کمبودهایی در این زمینه وجود دارد.

بازار، جاوید بنابیان؛ جولان ویروس کرونا در برخی استان ها و شهرهای کشور علی الخصوص در شهرستان بناب سبب شده مسئولان از مردم بخواهند ضمن رعایت بهداشت فردی از حضور در اماکن شلوغ و محل های پرتجمع با توجه به سرعت بالای شیوع این ویروس خودداری کنند.

اما چیزی که در چند روز گذشته مردم شهرستان بناب را نگران کرده است و سبب نارضایتی و گلایه مندی شهروندان شده است، نبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده است؛ موضوعی که هنوز بعد از گذشت چند روز از شیوع این ویروس خطرناک و با وجود قول مساعد مسئولان برای توزیع این اقلام در میان مردم هنوز محقق نشده است و علاوه بر ایجاد ترس و وحشت ناشی از ابتلاء به کرونا ویروس، نبود این اقلام نیز نگرانی شهروندان بنابی را دو چندان کرده است.

موضوع دیگری که باید متذکر شد، علیرغم اینکه مسئولان بهداشت و درمان ادعا می کنند که خانواده های مبتلا به ویروس کرونا کاملاً تحت مراقبت، کنترل و قرنطینه هستند ولی به نظر می رسد این موضوع کاملاً محقق نشده و اخیراً فرزند یکی از افراد فوت شده در بناب بر اثر ابتلاء به این ویروس که کاملاً باید تحت مراقبت مسئولین بهداشتی قرار می گرفت، در یکی از ادارات شهرستان و سایر مکان های پرتردد رفت و آمد داشته است که نگرانی را از این جهت مضاعف کرده است. از این رو می طلبد که مسئولان محترم بهداشتی شهرستان در کنار تلاش طاقت فرسایی که برای کنترل این ویروس انجام می دهند، به این نکات نیز توجه جدی داشته باشند.

تهیه و توزیع بیش از یک هزار لیتر الکل برای ضدعفونی کردن ادارات و اماکن عمومی شهر

فرماندار بناب با تأکید بر لزوم حفظ آرامش از سوی شهروندان و رعایت توصیه های پزشکی بیان کرد: شهرندان از حضور غیرضروری در اماکن عمومی و مکان های شلوغ جداً خودداری نمایند.

امین رفیعی از تهیه و توزیع بیش از یک هزار لیتر الکل برای ضدعفونی کردن ادارات و اماکن عمومی شهر خبر داد و گفت: با توجه به توصیه های مسئولین بهداشتی مردم می توانند در صورت عدم تهیه به موقع الکل و مواد ضدعفونی از وایتکس نیز برای ضدعفونی کردن استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب همچنین از اقدام به تهیه بیش از ۱۰ هزار عدد ماسک توسط مسئولین بهداشت و درمان شهرستان خبرداد و افزود: طی روزهای آتی این ماسک ها بین شهروندان توزیع خواهد شد.

رفیعی با بیان اینکه به هیچ عنوان توصیه نمی شود که افراد عادی از ماسک استفاده کنند، اظهار کرد: شهروندان برای پیشگیری از ابتلاء به این ویروس تنها باید بهداشت فردی را رعایت کرده و در منازل خود بمانند.

فرماندار بناب در ادامه تصریح کرد: متأسفانه طبق آزمایشات حاصله تعدادی از افراد مشکوک به این ویروس در بیمارستان بناب بستری شده اند.

گفتنی است، شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.

کد خبر: ۷٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha