۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
فقط ۱۴ درصد سد زاینده رود آب دارد
در گفت‌وگو با بازار؛

فقط ۱۴ درصد سد زاینده رود آب دارد

اصفهان- شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: فقط ۱۴ درصد از سد زاینده رود آب دارد و شرایط بحرانی را طی می کنیم.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بحران آب در استان اصفهان جدی است، اظهار داشت: از این رو همه مصرف کنندگان و سیاستگذاران باید نسبت به شرایط موجود آگاهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در پاییز امسال نیز در استان اصفهان بارش‌های خوبی نداشتیم، ادامه داد: بارش‌های سال جاری ۲۳ درصد نسبت به بلند مدت کاهش داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه میانگین بارش‌های استان اصفهان از مهر ماه تاکنون ۸۰ میلی متر بوده است، اضافه کرد: میزان بارش‌ها در سرشاخه‌ها و مناطق غرب استان مناسب بوده است.

فقط ۸۰ میلیمتر بارش داشتیم
وی  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۹۹ میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده رود است، ابراز داشت: این میزان آب ۱۴ درصد از سد زاینده رود را شامل می‌شود.

شیشه فروش با بیان اینکه در حال حاضر رودخانه زاینده رود، چاه‌های فالمن و چاه‌های حریمی در اصفهان خشک است،‌ افزود: شرایط منابع آبی استان اصفهان بسیار نامناسب است.

آبرسانی با تانکر به ۱۶۹ روستای اصفهان
وی با اشاره به اینکه ۱۶۹ روستا در استان اصفهان در حال حاضر با تانکر آبرسانی  می‌شود، اضافه کرد: در این زمینه ضروری است جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای استان اصفهان در زمینه مصرف آب و ساماندهی شرایط برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: البته بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی بارش‌های خوبی در اسفند ماه خواهیم داشت که امیدواریم شرایط فعلی و بحرانی استان در زمینه آب را بهبود بخشد.

کد خبر: ۷۵٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha