۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
صنایع جذاب ایران برای سرمایه گذاری خارجی‌ در ماه‌های آخر ۹۸
سازمان سرمایه گذاری ایران منتشر کرد:

صنایع جذاب ایران برای سرمایه گذاری خارجی‌ در ماه‌های آخر ۹۸

«محصولاتی از توتون و تنباکو»، «محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها»، «سایر محصولات کانی غیر فلزی»، «ساخت مواد و محصولات شیمیایی» و «کک و فرآورده‌های حاصل از نفت» در مدت زمان مورد بررسی در میان گروه‌های صنعتی جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی قرار دارند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری، رصد جغرافیای سرمایه‌گذاری خارجی از طریق وزارت صمت در کشور نشان‌دهنده آن است که بیشترین سرمایه‌گذاری براساس حجم در استان‌های «زنجان»، «خراسان رضوی»، «کرمانشاه»، «تهران» و «فارس» صورت گرفته است که با این شرایط می‌توان عنوان پیشتازان سرمایه‌گذاری را به این استان‌ها نسبت داد. داده‌های اعلام شده همچنین بیانگر آن است که بیشترین مصوبات سرمایه‌گذاری خارجی به کشورهای «هلند»، «امارات متحده عربی»، «چین»، «ترکیه» و «آلمان» اختصاص داشته است.

نگاهی به کارنامه سرمایه‌گذاری خارجی نشان‌دهنده آن است که گروه‌های معدنی جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی نیز به «استخراج و فرآوری منیزیت، تولید کنسانتره نفلین سینسیت» اختصاص داشته است و کشورهای هندی و هنگ‌کنگی در این بخش بیشترین سرمایه‌گذاری در کشور را صورت داده‌اند.

از سوی دیگر، بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی در بازه زمانی مورد بررسی، در پنج گروه «محصولات از توتون و تنباکو»، «محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها»، «سایر محصولات کانی غیرفلزی»، «ساخت مواد و محصولات شیمیایی» و «کک و فرآورده‌های حاصل از نفت» صورت گرفته است. در گروه صنعتی «محصولات از توتون و تنباکو»، می‌توان از تولید سیگارت فیلتردار و فرآوری توتون سیگارت نام برد. از سرمایه‌گذاری در گروه صنعتی «محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها» می‌توان به تولید خمیر مایه، تولید انواع پودر نوشیدنی فوری، تولید خوراک آماده دام، طیور و آبزیان، تولید انواع کیک مغزدار، انواع نان حجیم و نیمه‌حجیم، انواع شکلات و کرم شکلاتی اشاره کرد.

کد خبر: ۷٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha