۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
«اصناف» تشکل سیاسی نیستند/ بیکاری یک‌هزار نفر با تعطیلی قلیان سراهای اردبیل
رئیس اتاق اصناف اردبیل:

«اصناف» تشکل سیاسی نیستند/ بیکاری یک‌هزار نفر با تعطیلی قلیان سراهای اردبیل

اردبیل- اشجع، رئیس اتاق اصناف اردبیل گفت: فعالیت اصناف و بازاریان و مجموعه‌های صنفی با رویکرد اقتصادی است و اولویت ما رسیدگی به امور اقتصادی مردم به دور از درگیری‌های سیاسی است.

مهدی اشجع در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: با هدف جلب رضایت عمومی و اشراف بیشتر به روند توزیع کالا، بازدید سرزده از سطح بازار را توسط هیئت رئیسه و روسای اتحادیه ها در کنار بازرسی مستمر بازرسان اتاق اصناف آغاز کرده ایم که این بازدیدها با استقبال عمومی روبرو شد.

رئیس اتاق اصناف اردبیل اظهار کرد: این بازرسی ها با همکاری مرکز بهداشت شهرستان و اداره نظارت بر اماکن عمومی همراه بوده است و این روند مطلوب ادامه دار خواهد بود.

وی افزود، در این بازدیدها بر رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی تاکید شد و ضمن برخورد با واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب، بر لزوم درج قیمت کالا و خدمات تاکید شد که حدودا یک هزار و ۸۰۰ واحد صنفی بازدید و ۲۶۰ واحد صنفی مورد اخطار، تذکر و جریمه قرار گرفت.

رئیس اتاق اصناف اردبیل در ادامه افزود: برای تشدید روند نظارت، هیئت امنای پاساژها ملزم شدند در ورودی پاساژها نفراتی را برای رعایت نصب ماسک و بهداشت فردی به کار گمارند. در کنار آنها خواهش موکد ما از بازاریان، دریافت سود متعارف اجناس و رعایت حال مردم در روزهای پایانی سال است. هر چند که بازاریان آسیب‌دیده از وضعیت اقتصادی سال های اخیر و نیز صدمات فضای کرونایی کشور گلایه‌های متعددی را داشتند، اما همچنان صبورانه به ایفای وظایف خطیر خود در شرایط اقتصادی کشور متعاقب فرمایشات مقام معظم رهبری مشغول می باشند و برای این که چشم امید آنها بعد از برکت الهی به فروش ماه پایانی سال است، مطالبات این قشر را متعاقباً بازگو می کنیم.

اشجع در خصوص مطالبات بازاریان اظهار کرد: بزرگترین دغدغه بازاریان وضعیت امور مالیاتی است که هرچند انتظار این است که سازمان امور مالیاتی یاور ما برای گذراندن این دوره سخت باشد ولی گاه دیده می شود که به دریافت مالیات سال های قبل نیز اصرار می کنند، بحث بیمه تامین اجتماعی و عوارض شهرداری نیز مستثنی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: اداره بهداشت شهرستان قانونی به اجرا گذاشته که واحدهای صنفی را ملزم به پرداخت مبالغی از ۲۰ الی ۱۰۰ هزار تومان می کند که در این آشفته بازار مشکلات، چرا و برای چه هنوز معلوم نیست! و هنوز در هیچ استانی اجرایی نشده است.

رئیس اتاق اصناف اردبیل همچنین در خصوص دستورالعمل جمع آوری قلیان سراها گفت: اقدام برای جمع‌آوری این صنوف هرچند در راستای الزام بهداشتی می باشد ولی باید توجه داشت در این روند بیش از هزار نفر به جمع بیکاران استان اضافه می شود، پیشنهاد ما این است که با تسریع در روند اجرای مصوبه کشوری مبنی بر اعطای حق اجرای موسیقی زنده توسط گروه های مجاز با تایید اداره اماکن عمومی و دادستانی فرصت ادامه کار برای این واحدها با پوشش فرهنگی و رعایت اصول بهداشتی فراهم شود.  

وی تصریح کرد: این روند چندین سال است در استان‌های دیگر منشأ کارآفرینی بوده و استان ما محروم از این روند قانونی است.

رییس اتاق اصناف اردبیل در خصوص برخورد با صنوفی که در اجرای پروتکل های بهداشتی کم توجه هستند، گفت: خواهشمندیم اصل برخورد قانونی با واحدهای متخلف بدون تبعیض در تمامی موارد و مشاغل همانند مطب‌ها، دفاتر پیشخوان و ادارات نیز اجرا شود و فقط اصناف مد نظر نباشد.

اشجع افزود: موضوع مهم و اساسی دیگر که همگی اتفاق نظر داریم، فعالیت اصناف و بازاریان و مجموعه های صنفی با رویکرد اقتصادی است و اولویت ما رسیدگی به امور اقتصادی مردم است و نه ورود سلیقه‌ای به انتخابات و درگیری‌ های سیاسی. در کل اصناف تشکل صنفی است و نه تشکل سیاسی، به همین جهت در آینده از هرگونه تحرک سیاسی و انتخاباتی که بازار را دچار حواشی کنند ممانعت خواهیم کرد.

کد خبر: ۷۵٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha