۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
هوشمندسازی جریان مالی، راهی برای جلوگیری از فرار مالیاتی| طرح جامع مالیاتی کامل اجرا نشده است
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس مطرح کرد

هوشمندسازی جریان مالی، راهی برای جلوگیری از فرار مالیاتی| طرح جامع مالیاتی کامل اجرا نشده است

گودرزوندچگینی، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس ضمن تاکید بر هوشمندسازی جریان مالی در کشور گفت: طرح جامع مالیاتی به صورت کامل اجرا نشده و باید میزان نظارت و پیگیری‌ها از سوی مسئولان افزایش یابد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهرداد گودرزوندچگینی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس، با اشاره به لزوم هوشمندسازی جریان مالی در کشور برای جلوگیری از فرار مالیاتی گفت: هرچه روند هوشمندسازی مالی و اجرای طرح جامع مالیاتی در کشور با حساسیت و نظارت بیشتری اجرا شود به همان میزان از فرار مالیاتی هم جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح جامع مالیاتی تاکنون به صورت کامل اجرا نشده و به نظارت و پیگیری بیشتری نیاز دارد، به طور مثال در بحث دریافت مالیات از پزشکان هنوز فرارهای مالیاتی وجود دارد. همچنین براساس مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر شد، از واردات خودروهای لوکس به کشور در مناطق آزاد هم مالیات دریافت شود.

گودرزوند چگینی با اشاره به اقدامات کمیسیون تلفیق بودجه در بحث دریافت مالیات در سال آینده اظهار کرد: اخذ مالیات از خودروهای لوکس و خانه‌های خالی و تکلیف وزارت راه و شهرسازی برای شناسایی این خانه‌ها در اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۰ مدنظر قرار گرفت، البته هدفگذاری مجلس بیشتر روی فرارهای مالیاتی و درآمدهای بالا بود و براین اساس احکامی که به نظم مالی و شناسایی منابع جدید مالی مالیاتی منجر می‌شد، در این کمیسیون تصویب شد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس تاکید کرد: معافیت های شرکت های تولیدی برای تشویق کارآفرینان و حمایت از تولید و اشتغال هم در کمیسیون تلفیق بودجه مصوب شده، باید توجه شود مجلس به دنبال افزایش منابع مالیاتی بوسیله دریافت مالیات از شرکت‌های تولیدی نیست چرا که، می توان منابع مالیاتی را بدون فشار به مردم و تولید  و با مهار فرارهای مالیاتی اخذ کرد.

کد خبر: ۷۵٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha