۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
حجم استحصال روان آب های خراسان جنوبی به ۷۸۲ هزار متر مکعب افزایش یافت
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری خراسان جنوبی:

حجم استحصال روان آب های خراسان جنوبی به ۷۸۲ هزار متر مکعب افزایش یافت

بیرجند- نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری خراسان جنوبی گفت: با اجرای سازه های آبخیزداری، میزان استحصال روان آب های استان به ۷۸۲ هزار و ۵۴۹ متر مکعب افزایش یافت.

علیرضا نصرآبادی در گفت و گو با بازار با اشاره به اهمیت سازه های آبخیزداری در مهار روان آب ها بیان کرد: این سازه‌ها در کنترل سیل، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش دبی قنات ها و تغذیه سفره‌های زیر زمینی بسیار تاثیر گذار هستند.

وی با بیان اینکه سالانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب روان آب داریم که بخشی به کویر و بخشی به مرز می رود، افزود: در بیشتر عرصه‌های منابع طبیعی استان نیازمند احداث سازه‌های بزرگ و کوچک آبخیزداری هستیم.

نصرآبادی ادامه داد: احداث این سازه‌ها نیازمند اقدامات مطالعاتی بوده که امید است با دریافت به موقع اعتبارات استانی کارهای مطالعاتی این عرصه‌ها را انجام و سازه‌ها را اجرایی کنیم.

وی سازه‌های آبخیزداری را تنها راه نجات استان از تنگناهای خشکسالی دانست و گفت: در حال حاضر دو هزار و ۳۰۰ سازه آبخیزداری اجرا شده در استان وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح ۱۱ سازه آبخیز داری طی دهه فجر بیان کرد: با افتتاح این پروژه ها، حجم استحصال روان آب های استان به ۷۸۲ هزار و ۵۴۹ متر مکعب افزایش یافته است. 

وی بیان کرد: طی سال جاری هم ۲۷ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده که از این محل ۹۵ سازه آبخیزداری تا پایان سال جاری احداث می شود.

نصرآبادی اظهار کرد: اجرای سازه‌های آبخیزداری می‌تواند سریع ترین و مطمئن‌ ترین راه برای کنترل تبخیر و شدت خسارت‌های سیل در استان باشد.

کد خبر: ۷۴٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha