۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
زلزله، تولیدات نیسان را با معضل مواجه کرد
زنجیره تامین خودروسازان ژاپنی در خاموشی

زلزله، تولیدات نیسان را با معضل مواجه کرد

گروه خودروسازی نیسان، تولیدات این هفته را به دلیل اختلال در تامین قطعات پس از وقوع زلزله در شمال شرقی ژاپن، متوقف کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی نیسان، تولیدات این هفته را به دلیل اختلالات در تامین قطعات پس از وقوع زلزله در شمال شرقی ژاپن در استان فوکوکا را مجدد برنامه ریزی و تنظیم خواهد کرد.
زلزله روز شنبه در ژاپن سبب ایجاد خسارت‌های برای شرکت هیتاچی آستمتو سازنده قطعات نیسان شده است.
هیتاچی آستمتو با مشارکت و سرمایه گذاری هوندا ایجاد شده است، تولید قطعات سیستم تعلیق نیسان توسط این شرکت انجام می‌شود. گفتنی هست که خودروسازان دیگری نیز مانند تویوتا قطعات خود را از این شرکت تامین می‌کنند.

علیرغم اعلام سخنگو نیسان مبنی براینکه زلزله تاکنون هیچ تاثیری روی تولیدات نداشته، این درحالی هست که منابع از توقف تولید مینی ون و سرنا از روز شنبه خبر دادند.
همچنین شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرد که ۱۴ خط تولید در نه کارخانه ژاپن به طور موقت متوقف شدند، زیرا بخشی از زنجیره تامین با چالش زلزله مواجه شده است. این خودروساز ژاپنی تولیدات خود را به دلیل توقف تولید هیتاچی آستمتو، متوقف کرده است.

سخنگوی شرکت قطعه سازی هیتاچی آستمتو، گفت: این کارخانه به دلیل قطع برق پس از زلزله دچار توقف تولید شده است.

وی افزود: این شرکت به زمان نیاز دارد تا نیروگاه برق را از نظر هرگونه مسائل مربوط به اتصال برق بررسی کند. این شرکت زمان شروع به فعالیت را مشخص نکرده است.

کد خبر: ۷۴٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha