۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
ارزش ۹۴۱ میلیون دلاری حجم مبادلات تجاری ایران و تایلند در سال ۹۷
سفیر ایران در تایلند عنوان کرد

ارزش ۹۴۱ میلیون دلاری حجم مبادلات تجاری ایران و تایلند در سال ۹۷

نوبختی، سفیر کشورمان در تایلند، این کشور را یکی از مهمترین مقاصد صادرات غیر نفتی ایران در آسیا اعلام کرد.

به گزارش بازار، سفیر کشورمان در تایلند این کشور را مهمترین مقصد صادرات غیر نفتی ایران در مقایسه با برخی کشورهای همسایه دانست. سید رضا نوبختی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما در بانکوک، با اشاره به جایگاه اقتصادی تایلند به عنوان دومین اقتصاد بزرگ منطقه جنوب شرق آسیا، این کشور را یازدهمین مقصد صادراتی جمهوری اسلامی ایران و در جایگاه بسیار بالاتری نسبت به برخی از همسایگان ایران اعلام کرد.

وی تراز تجاری ایران و تایلند را در چند سال اخیر به نفع جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: محصولات غیر نفتی، صددرصد صادرات ایران به تایلند را تشکیل می‌دهد.

نوبختی از ارزش ۹۴۱ میلیون دلاری حجم مبادلات تجاری ایران و تایلند در سال ۹۷ خبر داد و اعلام کرد: با وجود اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان در سال ۹۸ ارزش صادرات ایران به ۸۳۲ میلیون دلار و در نه ماهه سالجاری نیز با توجه به تشدید تحریم‌ها و تبعات بحران کرونا، ارزش آن به ۴۳۰ میلیون دلار رسیده است.

وی تاکید کرد: این آمار البته مربوط به حجم صادرات مستقیم ایران به تایلند است در حالی که بخشی از کالاهای ایرانی نیز از طریق کشورهای واسط، وارد تایلند می‌شود.

نوبختی بستر همکاری‌های دوجانبه بخش خصوصی ایران و تایلند را بسیار مناسب ارزیابی و تصریح کرد: با توجه به اینکه تایلند یکی از شاهراه‌های اصلی اتصال به بازارهای کلان ۶۶۰ میلیون نفری منطقه جنوب شرق آسیا است، ظرفیت تجاری بالقوه‌ای برای بخش خصوصی کشورمان به شمار می‌رود.

وی خواستار توجه ویژه تجار و بازرگانان بخش خصوصی کشورمان برای فعالیت در این بازار گسترده و پرظرفیت به خصوص در حوزه صادرات خشکبار، صنایع غذایی، دریائی و بهداشتی شد.

سفیر کشورمان در تایلند همچنین از شرکت‌های فعال ایرانی در حوزه صادرات و واردات دعوت کرد: با مراجعه به وبسایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند، ضمن دریافت اطلاعات ضروری و لازم، درباره اعتبار شرکاء تجاری نیز اطمینان حاصل کنند.

کد خبر: ۷۴٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha