۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
مشکلی در تامین میوه شب عید نداریم/قیمت قند و شکر ثابت می ماند
معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان:

مشکلی در تامین میوه شب عید نداریم/قیمت قند و شکر ثابت می ماند

بیرجند- معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: خوشبختانه در خصوص تامین میوه شب عید هیچ مشکلی وجود ندارد و نظارت ها نیز در این ایام چند برابر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید داوود موسوی ظهر چهارشنبه در کارگروه تنظیم بازار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر تنظیم بازار هشت هزار و ۷۰۰ تومان است، اظهار کرد: این قیمت تا سه ماهه سال آینده نیز ثابت و هیچ تغییری نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلوگرم قند نیز ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است، افزود: کمبود قند و شکر در استان ها باید از سوی سازمان صمت همان استان جهت دریافت سهمیه اعلام شود.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وزارت ادامه داد: سهمیه های استان بر اساس جمعیت و برش هر استان در نظر گرفته می شود که خوشبختانه طی بازدیدی که از فروشگاه های سطح استان داشتیم متوجه شدیم در خصوص روغن مایع در استان هیچ مشکلی وجود ندارد.

موسوی با اشاره به کمبود روغن جامد در سطح کشور، گفت: متاسفانه برای تامین حلب با مشکل مواجه شدیم و با پیگیری های انجام شده این مشکل به زودی برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه کالاهای اساسی مردم از جمله گوشت، برنج، روغن و شکر در کارگروه تنظیم بازار طبقه بندی شده است، بیان کرد: جلسات ستاد به صورت مرتب و هر هفته با مشارکت دستگاه‌های مربوطه برگزار و درخصوص تامین، توزیع و قیمت کالاها تصمیم‌گیری می‌شود تا شرایط خوبی برای مردم فراهم شود.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: خوشبختانه در خصوص تامین میوه شب عید هیچ مشکلی وجود ندارد و نظارت ها نیز در این ایام چند برابر خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در استان، عنوان کرد: این موضوع در دستور کار کارگروه تنظیم بازار کشور قرار گرفته و با تمهیدات لازم سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی در خصوص تامین نهادها و خوراک این مشکل هر چه زودتر رفع خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه تخفیفات غیر متعارف در برخی فروشگاه های زنجیره ای موجب جذب مشتری و ایجاد چالش در سطح کشور شده است، افزود: در این زمینه جلسه‌ای برگزار و مقرر شد فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت خود را ارائه و به تخفیفات کار نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در فروشگاه ها هنگام اسکن کد شناسه قیمت موجودی قبل نیز باید نشان داده شود، گفت: براساس این ساختار باید کالاهایی که در گذشته خریداری شده با همان قیمت قبل به فروش برسد و از این ترفند به عنوان تخفیف استفاده نشود.

وی با اشاره به ایراد لغو مصوبات کارگروه تنظیم بازار کشور توسط استانداران، اظهار داشت: هر آنچه در کارگروه تنظیم بازار کشور تعیین می‌شود در تمامی استان‌ها باید رعایت شود در صورتی که متاسفانه برخی استان ها آن را نادیده می گیرند.

کد خبر: ۷۴٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha