۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
طراحی نخستین آزمایشگاه رانشگر الکتریکی با استانداردهای سازمان فضایی اروپا
در تبریز انجام شد؛

طراحی نخستین آزمایشگاه رانشگر الکتریکی با استانداردهای سازمان فضایی اروپا

تبریز- رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز از طراحی نخستین آزمایشگاه رانشگر الکتریکی با استانداردهای سازمان فضایی اروپا در تبریز خبر داد.

به گزارش بازار، حسن رضایی‌حقیقت طرح آزمایشگاه رانشگرهای فضایی را منحصر به‌فرد دانست و خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه نخستین آزمایشگاه رانشگر الکتریکی در سطح کشور و حتی منطقه خواهد بود که می‌تواند نیازهای اساسی کشور را در حوزه مربوطه تامین نماید.

رضایی‌حقیت‌دوست در این طرح که در آینده نزدیک وارد مرحله ساخت و اجرا خواهد شد، از فناوری‌های پیشرفته پلاسما و ولتاژ بالا و خلاء‌های پایدار و دما پایین استفاده شده و استانداردهای به‌کار رفته در آن، مطابق با استانداردهای سخت‌گیرانه سازمان فضایی اروپا طراحی شده است.

وی ادامه داد: حمایت مسوولان استانی در راستای رفع موانع پیش‌رو می‌تواند در تسریع اجرای طرح‌های توسعه‌ای مجموعه پژوهشکده رانشگرهای فضایی مثمرثمر باشد.

رضایی‌حقیقت با تأکید بر اینکه توسعه فعالیت‌های فنی و علمی پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز نیاز به حمایت بیشتر مدیران و مسوولان استانی دارد، بیان داشت: به جرأت می‌توان، گفت؛ فعالیت‌های این پژوهشکده در حوزه ماموریتی و انجام تحقیقات علمی در حوزه طراحی و ساخت بخشی از قطعات مورد نیاز ماهواره برای کشور اقتدارآفرین و غرورانگیز است.

رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز با بیان اینکه حوزه فضا، حوزه فعالیت‌های آینده بوده و عصر ارتباطات بدون این حوزه معنا ندارد، تصریح کرد: هم اکنون بیشتر کشورهای دنیا و حتی منطقه در بحث‌های فضایی برنامه‌های گسترده‌ای را در حال اجرا داشته و این پژوهشکده نیز زیر نظر پژوهشگاه فضایی ایران در این حوزه فعالیت می‌کند.

وی یادآور شد: این پژوهشکده دارای آزمایشگاه‌های بالانس فوق دقیق قطعات دوار، اندازه‌گیری ریز اغتشاشات دینامیکی توسط میز کیستلر، گشتاورسنج دینامیکی، برق، الکترونیک و مخابرات، عمومی برق - الکترونیک، سنجش نور و آکوستیک و گشتاور سنج دینامیکی است.

رضایی‌حقیقت از اجرای ۸۰ طرح پژوهشی و ۶۰ طرح توسعه فناوری در نقشه راه هفت ساله پژوهشکده خبر داد و خاطرنشان کرد: در قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه، نقشه جامع علمی کشور همچنین سند جامع توسعه هوا و فضای کشور، خط‌مشی پژوهشگاه فضایی ایران و برنامه‌های راهبردی توسعه ماهواره سنجش از دور و مخابراتی پژوهشگاه مدنظر قرار گرفته و علاوه بر آنها به حوزه‌های نوظهور در حوزه فضا مانند منظومه ماهواره‌ای نیز توجه شده است.

کد خبر: ۷۴٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha