۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
اجرای پایلوت زیرساخت اینترنت اشیا در ۵۰ هزار نقطه تهران
با امضای تفاهم نامه میان توزیع برق تهران بزرگ و رایتل صورت گرفت؛

اجرای پایلوت زیرساخت اینترنت اشیا در ۵۰ هزار نقطه تهران

تفاهم نامه همکاری میان توزیع برق تهران بزرگ و شرکت خدمات ارتباطی رایتل با هدف توسعه زیرساخت ارتباطی کنتورهای هوشمند و اینترنت اشیا در پایتخت به امضا رسید.

به گزارش بازار به نقل از توانیر، این تفاهم نامه امروز میان حسین صبوری مدیرعامل توزیع برق تهران بزرگ و یاسر رضاخواه، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل مبادله شد.

در مراسم تبادل این تفاهم نامه: محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع توانیر نیز حضور داشتند.

براساس این گزارش، در قالب این تفاهم نامه، تعداد حداکثر ۵۰ هزار نقطه در مناطق تحت پوشش توزیع تهران بزرگ مبتنی بر فناوری اینترنت اشیاء (IOT) به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

گفتنی است؛ این تفاهم نامه با محور تامین شبکه ارتباطی مورد نیاز ارائه خدمات کنترل مستقیم بار (DLC) و هوشمندسازی کنتورهای برق و با هدف قرائت کنتورهای مشترکان از راه دور توزیع تهران بزرگ، بر بستر شبکه پیشرفته مخابراتی رایتل مبتنی بر روش‌های مختلف ارتباطی (از قبیل روش‌های مبتنی بر سیم کارت و یا سایر روش‌های ارتباطی) و بر بستر فناوری‌های (تکنولوژی های) مختلف ارتباطی مانند ۳G/۴G، NB-IOT، LTE-M، ۵G، LoRa و... به امضای طرفین رسید.

این تفاهم نامه هیچگونه انحصاری برای شرکت رایتل ایجاد نخواهد کرد و توزیع تهران بزرگ همچنان مجاز به دریافت خدمات از سایر اپراتوهای مخابراتی خواهد بود.

کد خبر: ۷۴٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha