۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
وضعیت سورتینگ در مازندران رو به بهبود است
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران:

وضعیت سورتینگ در مازندران رو به بهبود است

ساری- شعبانی، مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه وضعیت سورتینگ و بسته بندی در استان رو به بهبود است، گفت: این امر منجر به توسعه صادرات شده است.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه قبل از انقلاب اسلامی یکی از تولیدکنندگان محصولات باغی به شمار می رفتیم، اظهار داشت: در این مدت محصولات باغی سایر کشورها به ایران وارد می شد اما اکنون در بسیاری از محصولات از جمله گرمسیری صادر کننده هستیم.

وی با بیان اینکه اراضی شیبدار کشاورزی زمانی بلااستفاده بود، افزود: اکنون این اراضی در مازندران به زیر کشت محصولات از جمله هلو و شلیل رفته است و کیوی نیز به عنوان محصول خوبی برای صادرات در استان تولید می شود.

وی با اظهار اینکه مازندران نیاز کشور را به مرکبات تامین می کند، یادآور شد: در حال حاضر بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در استان تولید می شود که نیاز کشور را در بخشی از سال تامین می کند.

شعبانی آبیاری نوین را از جمله اقدامات برای توسعه باغات در استان یاد کرد و گفت: برای اجرای طرح آبیاری قطره ای و زهکشی، حمایت ها و تسهیلات ارائه می شود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران وضعیت بسته بندی و سورتینگ را رو به بهبود دانست و گفت: این ظرفیت بر ارتقای صادرات و ارزآوری محصولات باغی افزوده است.

وی درباره برنامه مرکبات شب عید گفت: امسال بیش از ۲۲ هزار تن از مرکبات شب عید استان های کشور را تامین خواهیم کرد و برای این کار نیازمند سرمایه در گردش هستیم.

کد خبر: ۷۴٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha