۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
داخلی سازی بیش از ۸۵ درصدی در صنعت سیمان
معاون وزیر صمت اعلام کرد

داخلی سازی بیش از ۸۵ درصدی در صنعت سیمان

جعفری، معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: ساختاری برای بومی سازی‌ تعریف و ابلاغ کردیم که حدود ۵۱۷ میلیارد دلار برای سال ۹۹ در این زمینه تعریف شد و تا امروز حدود ۳۲۰ میلیارد دلار آن محقق شده است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، وجیه اله جعفری این نمایشگاه را حاصل تلاش دانشمندان و مایه افتخار کشور دانست و گفت: امسال سال جهش تولید است و محور تمام فعالیت‌های ما باید تولید و توسعه داخلی سازی و بومی سازی باشد.

وی با بیان اینکه انتظار داریم به جایی برسیم تا وابستگی ما در تکنولوژی و تولید به صفر برسد، ادامه داد: در صنایع دیگر هم مثل سیمان بیش از ۸۵ درصد داخلی سازی انجام شد و امروز صنعت کشور در این حوزه‌ها روی پای خودش می‌ایستد.

تحقق ۳۲۰ میلیارد دلار بومی سازی از ابتدای امسال تاکنون
رئیس هیئت عامل ایمیدرو با بیان اینکه ایمیدرو سال گذشته ساختاری را برای بومی سازی‌ تعریف و ابلاغ کرد تا تمام شرکت‌های تابعه ایمیدرو از جمله شرکت ملی فولاد به این سمت حرکت کنند، اضافه کرد: این حرکت با برنامه است که حدود ۵۱۷ میلیارد دلار برای سال ۹۹ در این زمینه تعریف کردیم و تا امروز حدود ۳۲۰ میلیارد دلار آن محقق شده است.

جعفری با اشاره به اینکه باید برنامه ریزی‌های بلند مدتی در این حوزه داشته باشیم، بیان کرد: سالهاست قطعاتی وارد کشور می‌شود که می‌تواند به راحتی داخلی سازی شود. امروز تجهیزاتی که برای فولاد قائنات وارد می‌شود با قیمت و زمان کمتر و از طریق تولیدات داخلی تامین شده است.

سامانه جامع بومی سازی برای زنجیره فولاد تعریف شده است
رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: سامانه جامع بومی سازی برای زنجیره فولاد تعریف شده و قرار شد شد با گسترش آن پس از بهره گیری در صنایع فولادی برای استفاده سایر صنایع هم توسعه پیدا کند. این سامانه به برنامه ریزی و بهبود تصمیم گیری‌ها کمک خواهد کرد.

تبدیل کردن تحریم‌ به فرصت در صنعت فولاد
مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران نیز در سخنانی در این مراسم ضمن ابراز امیدواری برای بهره برداری و فروش محصولات فولاد قائنات و تاثیر ان بر تولید در این حوزه اضافه کرد: تحریم در تمام دنیا تهدید محسوب می‌شود.

امیرحسین نادری اضافه کرد: تجهیزات صنعت فولاد با گرو کشی و بدون انتقال دانش به ایران داده شده بود و همه انتظار زمین خوردن صنعت فولاد در دوره تحریم را داشتند اما با داخلی سازی‌های انجام شده امروز این تجهیزات از طریق تولیدات داخلی تامین می‌شود که فرصت اشتغال مناسبی برای کشور ایجاد کرده و تلاش همکاران ما در حوزه فولاد تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

وی تصریح کرد: صنعت فولاد ایران به عنوان یکی از صنایع پیشران در جهان مطرح می‌شود. این حاصل تلاش تمام فعالان این حوزه بود و امیدوار هستیم حرکتی برای گام‌های بزرگتر در کشور باشد.

کد خبر: ۷۴٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha