۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
کارگران در بودجه کشور هیچ سهمی ندارند| مجلس ساختار شورای عالی کار را اصلاح کند
نماینده کارگران در شورای عالی کار:

کارگران در بودجه کشور هیچ سهمی ندارند| مجلس ساختار شورای عالی کار را اصلاح کند

خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: متاسفانه کارگران در بودجه کل کشور هیچ سهمی ندارند و به یک معنا هیچ حمایت خاصی از جامعه کارگری در بودجه صورت نمی گیرد.

به گزارش بازار، «علی خدایی» افزود: کسانی که در زمره کارمندان دولت جای می گیرند یا در نهادهای مختلفی مشغول فعالیت هستند هم از تعطیلی ها - محافظت ها و هم از امکانات کافی و لازم برای مقابله با کرونا برخوردارند.

وی اظهارداشت: شوربختانه دولت در اوج کرونا نه از کارگر و نه از کارفرما برای اینکه کارگر هم در دوران کرونا از حداقل امنیت برخوردار باشد هیچ گونه حمایتی نکرد حال سئوال اینکه آیا کارگران سهمی از بودجه عمومی کشور دارند یا ندارد!؟

نماینده کارگران در شورایعالی کار گفت: دولت و مجلس باید اعتباراتی در بودجه سالانه کل کشور برای حمایت از جامعه کارگری بویژه معیشت آنان در نظر بگیرندکه متاسفانه تاکنون چنین امری در مملکت اتفاق نیفتاده است.

وی درادامه افزود: انتظار جامعه کارگری از مجلس شورای اسلامی اینکه به سه جانبه گرایی در شورایعالی کار نظارت جدی داشته باشد و ساختار این شورا را به نحوی اصلاح کند که نمایندگان کارگران بتوانند از منافع جامعه کارگری در این ساختار دفاع کنند.

خدایی بیان داشت: ورود نمایندگان مجلس به عدد و رقم در مسئله دستمزد بیشتر از اینکه برای کارگران سودمند باشد در بلندمدت مضر است.

وی تصریح کرد: از بین بردن یک نهادی که محل گفتگوی کارگران است و کم ارزش کردن آن به اعتقاد من خدمت به کارگران نیست.

نماینده کارگران در شورایعالی کار گفت: این نوع ورود به مسئله مزد شورایعالی کار و حق چانه‌زنی کارگران را از بین می‌برد.

وی افزود: در دوره های گذشته نیز نمایندگان مجلس خواستار تعیین رقم افزایش مزد کارگران در بودجه سالانه بودند که همان زمان نمایندگان جامعه کارگری با این قضیه مخالفت کردند چرا که نباید جایگاه و موقعیت شورایعالی کار را تضعیف کرد.

خدایی یادآورشد: درخواست جامعه کارگری از نمایندگان مجلس اینکه به‌جای ورود به بحث عدد و رقم دستمزد کارگران ساختار شورایعالی کار را اصلاح کنند.

کد خبر: ۷۴٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha