۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
انتخابات مجامع سهام داران عدالت در ۳۱ شرکت سرمایه گذاری برگزار می‌شود
مشاوراجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی:

انتخابات مجامع سهام داران عدالت در ۳۱ شرکت سرمایه گذاری برگزار می‌شود

سمنان- پوررضایی، مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی با بیان اینکه انتخابات مجامع سهام داران عدالت در ۳۱ شرکت سرمایه گذاری برگزار می‌شود، گفت: این رویداد به مثابه بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور بیستم اسفند ماه ۹۹ با حضور سهام داران برگزار خواهد شد.

محمد رضا پور رضایی صبح سه شنبه در حاشیه نشست سهام داران عدالت استان سمنان، در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه انتخابات مجامع سهام داران عدالت در ۳۱ شرکت سرمایه گذاری برگزار می‌شود، تاکید کرد: ۳۱ شرکت استانی سهام داران در ۳۱ استان کشور با حضور سهام دارانی که روش غیرمستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رویداد که بزرگترین انتخابات اقتصادی و غیر سیاسی کشور نیز محسوب می‌شود، روز بیستم اسفند ماه ۹۹ در سراسر کشور برگزار خواهد شد، افزود: ۳۰ میلیون سهام دار در این انتخابات حضور دارند.

مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی با بیان اینکه چهره اعضای هیئت مدیره و مجامع شرکت‌های استانی سرمایه گذاری در ۳۱ استان کشور، با این رویداد بزرگ، مشخص می‌شود، ابراز داشت: در سطح کشور ۴۹ میلیون نفر سهام عدالت دارند که ۳۰ میلیون نفرشان سهام دار غیرمستقیم هستند.

پور رضایی با بیان اینکه سهام داران برای شرکت در انتخابات و مجمع باید حتماً کد سجام داشته باشند، گفت: از سهام دارانی که توانمندی ویژه‌ای دارند و یا تحصیلات مرتبط دارند، تقاضا می‌شود برای کمک به این مجامع استانی، در سامانه از طریق اداره کل دارایی استان‌ها اعلام آمادگی کنند تا از ظرفیت آنان استفاده شود.

وی درباره کارکرد شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در زمینه سهام عدالت، توضیح داد: تبدیل شرکت‌های تعاونی به شرکت سهامی عام در سطح استان‌ها نخستین اقدامی است که باید برای تأسیس یک شرکت سرمایه گذاری در خصوص سهام عدالت در هر استان انجام شود که خوشبختانه این غالب این شرکت‌ها در کشور این مرحله را طی کرده‌اند.

مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی با بیان اینکه ماهیت شرکت تعاونی استان‌ها تغییر کرده و هم اکنون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی هستند، تاکید کرد: برای اینکه این شرکت‌های استانی به ناشر بدل شوند، نیاز به طی مراحلی مانند ثبت شرکت، پذیرش در بورس، نماد بورسی، انتخاب اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها و اصلاح اساس نامه دارند.

کد خبر: ۷۴٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha