۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
۱۳۳ میلیون مترمکعب کسری آب‌های زیرزمینی در استان سمنان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان خبر داد

۱۳۳ میلیون مترمکعب کسری آب‌های زیرزمینی در استان سمنان

سمنان- حیدریان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان با بیان اینکه سالانه یک میلیارد و ۲۴۸ میلیون مترمکعب در استان آب تولید می‌شود، گفت: این در حالی است که ۱۳۳ میلیون مترمکعب کسری آب‌های زیرزمینی وجود دارد.

ایرج حیدریان در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن بیان اینکه در استان سمنان سالانه حدود یک میلیارد و ۲۴۸ میلیون مترمکعب آب تولید می‌شود، اظهار داشت: سالانه ۱۳۳ میلیون مترمکعب کسری آب‌های زیرزمینی و ۳.۲ میلیارد مترمکعب کسری مخزن دارد.

وی بابیان اینکه هفت درصد از آب تولیدشده استان در بخش خانگی و ۸۸.۹ درصد در بخش کشاورزی و بقیه در بخش صنعت مصرف می‌شود، تصریح کرد: با توجه به بحران کم‌آبی در استان ضرورت تجهیز و هوشمند سازی چاه‌های آب، توسعه کشت گلخانه‌ای و اجرای سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان با تأکید بر لزوم مدیریت مصرف آب بیان کرد: مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین راهبردهای مدنظر در سند سازگاری با کم‌آبی است.

حیدریان با اشاره به اینکه سند سازگاری با کم‌آبی استان سمنان با حضور ویدئوکنفرانسی رضا اردکانیان وزیر نیرو در کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی تصویب‌شده است، گفت: پیوستگی در مدیریت منابع آبی در تمام مجموعه‌های مدیریتی استان سمنان مانند جهاد، آبفا و ... نیاز است.

وی یادآور شد: انجام اصلاحات در میزان و مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب لازمه اقدامات اولیه در سازگاری با کم‌آبی است.

کد خبر: ۷۴٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha