۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
سهم گلستان از منابع بانکی کشور ۹ دهم است/ عدم بازگشت تسهیلات رونق تولید
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های گلستان:

سهم گلستان از منابع بانکی کشور ۹ دهم است/ عدم بازگشت تسهیلات رونق تولید

گرگان- باقریان، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان گلستان گفت: امسال سهم بانک‌های استان در کشور با ۱۲ درصد افزایش ۹ دهم است.

عبدالله باقریان در گفتگو با خبرنگار بازار از رشد سپرده سیستم بانکی استان گلستان در سال ۹۹ خبر داد و اظهار کرد: گلستان تا پایان سال ۹۸ حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان سپرده بانکی داشت که این رقم در سال ۹۹ شاهد ۲۵ درصد رشد است.

وی افزود: بیشتر از این سپرده را باتوجه‌به نام‌گذاری سال در بخش تسهیلات رونق تولید هزینه کردیم و سهم گلستان از کشور در سپرده‌ها ۲۴ و در تسهیلات ۲۶ درصد افزایش یافت.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان گلستان با بیان این‌که سال گذشته سهم سپرده‌های گلستان در کشور هشت دهم بود، گفت: امسال سهم بانک‌های گلستان در کشور با ۱۲ درصد افزایش ۹ دهم است.

وی درباره تسهیلات رونق تولید هم توضیح داد: استان مجاور ما سه برابر منابع دارد و انتظار است که سهم تسهیلات رونق تولید هم سه برابر رشد کند ولی دو و نیم برابر است و گلستان توانسته علی‌رغم فاصله این گپ را در تسهیلات رونق تولید جبران کند.

باقریان گفت: متأسفانه آن چیزی که برای مطالبات بخش رونق تولید پرداخت کردیم برنگشته تا بتوانیم به رونق تولید کمک کنیم.

وی با بیان این‌که پول اگر به بانک برنگردد نمی‌توانند تزریق مناسبی داشته باشند، تصریح کرد: انتظار داریم همه دستگاه‌های نظارتی کمک کنند تا چرخه اقتصادی فعال‌تر باشد و کمک شایان‌تری را به اقتصاد داشته باشیم.

باقریان گفت: در رونق تولید کشور رتبه سوم را داریم و استان‌های بزرگ هم همپای ما نیستند و این رتبه دار بودن در رونق تولید طی سال‌های گذشته به همت خود باقی است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان گلستان خاطرنشان کرد: سیستم بانکی از نظر کرونا بیشترین درگیری و فوتی را داشت ولی پا پس نکشید و هم فعالیت خود را ادامه داد و هم تسهیلات را پرداخت کرد.

کد خبر: ۷۴٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha