۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
فاز دوم طرح توسعه شرکت تولیدی قطعات خودرو در تبریز کلنگ‌زنی شد
با ظرفیت تولید روزانه ۳۰ هزار قطعه

فاز دوم طرح توسعه شرکت تولیدی قطعات خودرو در تبریز کلنگ‌زنی شد

تبریز- فاز دوم طرح توسعه شرکت تولیدی قطعات خودرو با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در تبریز کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، ظهر امروز این طرح که با ظرفیت تولید ۳۰ هزار قطعه در روز و میزان سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد تومانی در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع با زیربنای حدود ۷ هزار متر مربع اجرا می شود، کلنگ زنی شد.

با احداث و آغاز به کار فاز دوم طرح توسعه در این شرکت زمینه اشتغال مستقیم ۱۵۰ نفر و غیر مستقیم ۲۵۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در مراسم کلنگ‌زنی این طرح، با اشاره به تفاهم نامه همکاری مشترک بین شرکت های ایدم، چرخشگر، سیبا موتور و انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه های صنعتی خودروی استان، گفت : براساس برنامه های پیش بینی شده در جهت فعال سازی ظرفیت های بدون استفاده، تعمیق ساخت داخل و افزایش ظرفیت تولید واحدهای موجود حرکت می کنیم.

فعالیت حدود ۵۰۰ واحد قطعه ساز در استان
علی جهانگیری از فعالیت حدود ۵۰۰ واحد قطعه ساز در استان خبر داد و افزود: استان آذربایجان شرقی سهم عمده ای در تولید قطعات نیرو محرکه در کشور دارد.

وی بر افزایش توان تولید و ارتقای ظرفیت تولیدی واحدهای موجود به عنوان یکی از اهداف مهم در توسعه اقتصادی استان تأکید کرد و گفت: شرکت تولیدی قطعات خودرو یکی از قطعه سازان استان در حوزه تولید قطعات جلوبندی، صنعتی و تراکتور است که توان تولید ۱۵ هزار قطعه در روز را دارد و با کلنگ زنی و احداث فاز توسعه ای، این میزان به دو برابر افزایش خواهد یافت.

جهانگیری، تثبیت ظرفیت تولید استان در زمینه تأمین قطعات مورد نیاز صنعت خودرو را بسیار مهم دانست و ادامه داد: اقدامات حمایتی از صنعتگران در حوزه های مختلف به صورت تسهیل گری اداری، صدور مجوزها، تأمین تسهیلات، برق و انرژی با جدیت دنبال می شود.

وی ضمن اشاره به فعالیت ۱۱ خودروساز در استان، مهمترین اقدام حمایتی از قطعه سازان را فعال شدن خودرو سازان استان به عنوان قطب سوم خودرویی در کشور برشمرد و گفت: فعال شدن خودروسازان موجب رونق تولید و فعال شدن هرچه بیشتر قطعه سازان استان خواهد شد.

واحدهای تولیدی استان ۵۰ درصد قطعات مورد نیاز خودرو را تأمین می کنند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان بیش از ۵۰ درصد قطعات مورد نیاز خودرو را تأمین می کنند، گفت: انعقاد تفاهم‌نامه فعال‌سازی ظرفیت‌های صنعت خودروسازی استان یکی از گام های بزرگ در راستای ایجاد قطب سوم خودرو است.

حبیب امین زاده با اشاره به برنامه های سازمان صمت استان در راستای حمایت از صنعتگران این حوزه و تبدیل قطعه سازان به مجموعه سازی، افزود: از طریق مجموعه سازی می توانیم لوازم و قطعات مورد نیاز خودروهای داخلی را تولید و تأمین کنیم.

وی، ظرفیت سازی مجموعه های تولیدی و افزایش ظرفیت تولید از طریق طرح های توسعه ای را در مسیر قطب سوم خودرو و تولید خودروی مستقل در استان دانست و ادامه داد: کلنگ زنی طرح توسعه شرکت تولیدی فعال در حوزه قطعات جلوبندی خودرو، صنعتی، تراکتور و ایمنی در راستای افزایش ظرفیت تولید استان است.

شرکت میران رهرو صدر تولیدکننده قطعات جلوبندی خودرو، قطعات صنعتی و تراکتور در مساحتی ۳ هزار متر مربعی با ظرفیت تولید ۱۵ هزار قطعه در روز و سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومان، زمینه اشتغال مستقیم ۷۰ نفر و غیرمستقیم ۱۲۰۰ نفر را فراهم کرده است.

کد خبر: ۷۴٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha