۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
واگذاری مغازه‌ بدون تنظیم اجاره‌ نامه برای فرار مالیاتی در اردبیل
رئیس اتاق اصناف استان اردبیل مطرح کرد

واگذاری مغازه‌ بدون تنظیم اجاره‌ نامه برای فرار مالیاتی در اردبیل

اردبیل- اشجع، رئیس اتاق اصناف استان اردبیل از واگذاری مغازه‌های برخی از واحدهای صنفی به شخص دیگر، بدون تنظیم اجاره نامه برای فرار از پرداخت مالیات خبر داد.

مهدی اشجع در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اسفند ماه یکی از ماه‌های پرفعالیت واحدهای صنفی است گفت: واحدهای تجاری در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند پلمب خواهند شد.

وی بیان کرد: رونق‌بخشی به کسب و کار اصناف و بازاریان همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عنوان یک اولویت اساسی و مهم است تا بازاریان بتوانند بدون مانع و مشکلی از خریدهای شب عید منفعت‌ لازم را ببرند و در این زمینه رایزنی‌های لازم به عمل آمده تا از احتمال تعطیلی واحدهای صنفی جلوگیری به عمل آید.

رئیس اتاق اصناف استان اردبیل گفت: باید اصناف وضعیت تغییر رنگ اردبیل به شرایط زرد را در نظر بگیرند که به همین منظور نظارت و بازرسی‌های لازم در ورودی مجموعه‌هایی همچون طلافروشان و پاساژها به منظور جلوگیری از افراد مشکوک در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اشجع تصریح کرد: واحدهای متخلف بعد از دو بار تذکر تعطیل و پلمب می‌شوند که در این زمینه با واحدهای صنفی متخلف که موازین بهداشتی را رعایت نکنند، برخورد قانونی مبنای کار قرار دارد.

وی با اشاره به واگذاری مغازه‌های برخی از واحدهای صنفی بدون تنظیم اجاره نامه، برای فرار از پرداخت مالیات گفت: عمده تخلفات مغازه‌داران ناشی از رویه غلط و ترس از پرداخت مالیات و هزینه‌های دیگر است، به طوری که برخی از صاحبان واحدهای صنفی به دلیل داشتن مشکل پروانه کسب، با مشکل اساسی مواجه هستند که نیاز است در این زمینه اقدام قانونی با مراجعه به اصناف انجام شود.

کد خبر: ۷۴٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha