۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
خانه هایی که بالای ۱۰ میلیارد قیمت دارند باید مالیات بدهند
عضو کمیسیون عمران مجلس:

خانه هایی که بالای ۱۰ میلیارد قیمت دارند باید مالیات بدهند

پاک فطرت، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در مجلس در نظر داریم از خانه های لوکس مالیات اخذ کنیم و خانه هایی که بالای ۱۰ میلیارد قیمت دارند باید مالیات بدهند و منابع به دست آمده از این مالیات صرف خانه سازی برای طبقه محروم جامعه می شود.

به گزارش بازار، علیرضا پاک فطرت عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: مالیات بر خانه های خالی دو فوریتی تصویب و به دولت ابلاغ شده است. حتی در بودجه ۱۴۰۰ هم این مبالغ اخذ مالیات دیده شده است. دولت ۴ ماه مهلت دارد افرادی که خانه خالی دارند را مکلف کند تا اطلاعاتشان را وارد سامانه املاک و اسکان کنند.

وی ادامه داد: اکنون دولت در مرحله شناسایی است و برای برخی از صاحب خانه ها پیامک رفته است که اطلاعتشان را ثبت کنند. افرادی که معترض هستند می توانند اعتراض کنند و افرادی هم که معترض نیستند باید هرچه سریع تر در این ۴ ماه تکلیف خانه شان را مشخص کنند و بعد از این ۴ ماه هم حدود ۲ ماه زمان می برد تا اطهار نامه های مالیاتی اخذ شود و فرآیند اخذ مالیات آغاز شود.

او بیان داشت: اجرای این قانون در قیمت مسکن تاثیر زیادی ندارد و تاثیر آن بر اجاره و قیمت مسکن ۱۰ تا ۲۰ درصد است. مسکن مانند سایر کالاها به اقتصاد کلی کشور وابسته است اگر ثبات در اقتصاد نباشد در مسکن هم ثبات نخواهیم داشت. به تازگی قیمت مصالح دوباره افزایش یافته که تاثیر مستقیم بر قیمت مسکن می گذارد.

این مقام مسول گفت: قانون جهش تولید مسکن می تواند در بازار تاثیر گذار باشد دو فوریت این قانون تصویب شده است و امیدواریم بتوانیم به ثبات بازار کمک کنیم.

او ادامه داد: مجلس علاوه بر قانون گذاری وظیفه نظارت بر اجرای قانون را هم دارد و نظارت مجلس باید ادامه دار باشد و طرح مالیات بر خانه های خالی هم باید بر آن نظارت کنیم. البته باید یادمان باشد که ۵۰ درصد املاک خالی در کشور متعلق به دستگاه های دولتی است و آن ها فرقی برایشان نمی کند که ملکشان راکد باشد این در حالی است که مردم خودشان دوست ندارند املاکشان خالی باشد.

این نماینده مجلس گفت: علاوه بر این قانون در سال آینده از خانه های لوکس هم مالیات اخذ می کنیم و خانه هایی که بالا ۱۰ میلیارد قیمت دارند باید مالیات بدهند و منابع به دست آمده از این مالیات صرف خانه سازی برای طبقه محروم جامعه می شود.

او در پایان گفت: مجلس به دنبال آن است که به تدریج قانونی تصویب شود که به قدر بازدارنده باشد که هیچ کس حتی یک ماه هم خانه اش را خالی نگه ندارد.

کد خبر: ۷۴٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha