۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
بهسازی یک‌هزار هکتار باغات در کشت و صنعت مغان
مدیرعامل کشت و صنعت مغان خبر داد:

بهسازی یک‌هزار هکتار باغات در کشت و صنعت مغان

اردبیل- محسن زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: عملیات بهسازی یک‌هزار هکتار از باغات کشت و صنعت مغان در اولویت اصلی قرار گرفته است.

اسدالله محسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: اصلاح باغ در کشت و صنعت مغان به عنوان اولویت اصلی در دستور کار مدیریت جدید این بنگاه اقتصادی قرار گرفته که امیدواریم تا ۱۰۰ هکتار در مرحله اول بهسازی و بازسازی باغات را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: باغات کشت و صنعت مغان که جز بزرگترین مجموعه باغات شمالغرب کشور است، سالانه تولید محصولات متنوعی را در تأمین نیاز داخلی و خارجی بر عهده دارد که این مجموعه نیاز به نوسازی و بازسازی دارد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت:‌ در برنامه اصلاح و توسعه بخش باغبانی در کشت و صنعت مغان به عنوان یکی از بخش‌های مؤثر و مورد توجه تلاش می‌شود تا در مجموع ۲ هزار هکتار از باغات در یک برنامه سه ساله نوسازی شده تا میزان بهره‌وری از این باغات افزایش پیدا کند.

محسن‌زاده فرسودگی و سن بالای باغات را یکی از دلایل افت تولید محصول باغات کشت و صنعت اعلام کرد و افزود: در این زمینه با کاشت گونه‌های جدید سعی و تلاشمان بر این است تا ارزش افزوده اقتصادی و تولیدی را در این حوزه ارتقا دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امسال ۱۰۰ هکتار باغات در برنامه اصلاح و احیا قرار گرفته و در سال‌های آینده این رقم تا ۳۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اضافه کرد: در برنامه چهار تا پنج ساله هدف ما این است تا یک‌هزار هکتار از مجموع باغات کشت و صنعت را به چرخه تولید کیفی برسانیم و در کنار آن برای یک‌هزار هکتار دیگر نیز برنامه‌ریزی انجام شده تا حرکت تحولی را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: در فاز اول سعی بر این است تا با ورود گونه‌های ثمربخش همچون فندق، بادام، هلو و شلیل متناسب با اقلیم منطقه بتوانیم تولید اقتصادی را در کشت و صنعت در این حوزه شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان رویکرد مدیریت جدید کشت و صنعت را توجه به ایجاد تحول در بخش‌های مختلف به ویژه تقویت صنایع تبدیلی اعلام کرد و ادامه داد: برنامه‌ریزی انجام شده بر این است تا به صورت زیربنایی توسعه کشت و صنعت مغان را به عنوان یک رویکرد اصلی مورد توجه قرار داده و بتوانیم بیش از هر زمان دیگر به تقویت و توانمندی این مجموعه کمک کنیم.

کد خبر: ۷۳٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha