۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
احتمال ارزان‌شدن سبزیجات تا نوروز ۱۴۰۰/ میوه و تره‌بار در ایام پرمصرف صادر نشود
رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد:

احتمال ارزان‌شدن سبزیجات تا نوروز ۱۴۰۰/ میوه و تره‌بار در ایام پرمصرف صادر نشود

یزد- مشرف، رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد دلیل دونرخی بودن قیمت برخی اقلام میوه و تره بار را ابراز تمایل دیگر استان‌ها برای واردات به یزد عنوان کرد و گفت: پیشنهاد این صنف برای کاهش قیمت، توقف صادرات در ایام گرانی میوه و تره‌بار است.

حسین مشرف در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از کاهش قیمت سبزیجات آماده و نیز سیب‌زمینی، پیاز و گوجه در یزد خبر داد و گفت: در صورتی که با گرم شدن هوا مواجه باشیم، قیمت سبزیجات به مرور زمان کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه استان یزد در حوزه کشت و تولید سبزیجات جزو استان‌های مولد نیست، افزود: یخ‌زدگی‌ها تولید را کم و محصول را از بین برده و با متضرر شدن باغداران و گلخانه‌داران باعث کاهش محصول و افزایش قیمت شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد در این باره که قیمت سبزیجات تا عید نوروز تا چه میزان دچار کاهش قیمت خواهد شد، گفت: از آنجایی که یزد در این خصوص تولیدکننده نیست، نمی‌توان میزان کاهش قیمت را تخمین زد و البته باید در نظر گرفت که در صورت ارزان شدن، احتمال ورود سبزیجات به داخل استان کاهش می‌یابد.

وی در خصوص قیمت گوجه، پیاز و سیب‌زمینی، با بیان اینکه دلیل افزایش قیمت سیب‌زمینی از بین رفتن نیمی از محصول کشاورزان در ماه‌های اخیر بوده است، گفت: گوجه‌فرنگی با قیمت دو تا سه هزار تومان و پیاز به قیمت دو هزار و بعضأ سه هزار و ۵۰۰ تومان نرخ‌گذاری شده است.

مشرف در مورد دلیل دو نرخی بودن پیاز در یزد، بیان کرد: پیاز موجود در استان از چندین نوع است که اگر قیمت یک نمونه آن که مقدارش نیز کم است، کاهش یابد، این نوع پیاز دیگر وارد استان نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ارزان بودن میوه برای کشاورز بحران‌آور است و افزود: پیشنهاد اتحادیه میوه‌ و تره‌بار یزد این است که استان در هنگام گرانی میوه و تره‌بار، صادرات را متوقف و در هنگام ارزانی، محصول را صادر کند تا اینگونه دچار افزایش قیمت در استان نباشیم.

کد خبر: ۷۳٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha