۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
سبد تولیدات پتروشیمی کشور متنوع می‌شود
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

سبد تولیدات پتروشیمی کشور متنوع می‌شود

محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تا پایان سال آینده به بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش بازار، بهزاد محمدی در بیست و سومین مراسم معرفی صد شرکت برتر ایران افزود: امسال با بهره برداری از ۱۱ طرح، تولید محصولات پتروشیمی به ۸۰ میلیون تن رسید و با بهره برداری از ۶ طرح دیگر تا پایان اردیبهشت سال آینده، ظرفیت تولید محصولات کشور در مدت یک سال ۲۵ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی همچنین با اشاره به بازار بزرگ ۳ هزار و ۴۴۵ میلیادر دلاری تجارت محصولات پتروشیمی در جهان، سهم ایران را به عنوان بزرگترین کشور دارنده ذخایر نفتی و گازی جهان کمتر از ۲۰ میلیارد دلار دانست و گفت: ده طرح بزرگ پتروشیمی دیگر نیز در سال آینده به بهره برداری می‌رسد که ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی را به ۱۰۰ میلیون تن و ارزش آن را به ۲۵ میلیارد دلار خواهد رساند.

وی توسعه پتروشیمی را امری مهم در جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش افزوده در کشور دانست و افزود: رشد تقاضای محصولات پتروشیمی در جهان ۵ برابر صنایع نفتی است.

محمدی همچنین با اشاره به کاهش ارزش محصولات پتروشیمی در دو سال گذشته گفت: این امر ناشی از کاهش جهانی قیمت محصولات پتروشیمی است چراکه تولید ما نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم داشته است.

وی با تاکید بر حفظ شیب توسعه صنعت پتروشیمی در کشور افزود: کشور ما در افق ۱۴۰۴ به تولید ۳۳ میلیون تن محصولات پتروشیمی با ارزش ۳۵ میلیارد دلار خواهد رسید و برای گام چهارم توسعه این صنعت، ۲۱ طرح پیشران طراحی شده است و راهبرد ما کاهش واردات و تامین کالاهای مورد نیاز صنایع پایین دستی است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه ۵ طرح آماده سرمایه گذاری در زمینه تامین زنجیره‌های متانول، اتیلن، اوره و بنزن تهیه شده است گفت: این طرح‌ها قابل ارائه به سرمایه گذاران است.

وی همچنین توسعه خط تولید پروپیلن و پلی پروپیلن را گامی بلند در کشور دانست و افزود: با اجرای مجتمع صنایع پتروشیمی اسلام آباد غرب، این زنجیره در حال تکمیل است و وزارت نفت ضمن توجه به افزایش حجم تولیدات، به متنوع سازی سبد تولید هم توجه خاصی دارد و امیدواریم با راهبرد متنوع سازی محصولات، درآمدهای کشور در این بخش هم افزایش یابد

کد خبر: ۷۳٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha