۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
طرح تحقیق و تفحص از سازمان بنادر کلید خورد| اهلیت در برخی واگذاری‌ها رعایت نشده است
نماینده مردم در مجلس یازدهم:

طرح تحقیق و تفحص از سازمان بنادر کلید خورد| اهلیت در برخی واگذاری‌ها رعایت نشده است

زاهدی، نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: سوءاستفاده‌های گزارش‌شده در سازمان بنادر بخصوص درباره برخی واگذاری‌های کلان در قالب ترک تشریفات، سفرهای خارجی مدیرعامل و اعضای هیأت عامل در این سازمان و همین طور فقدان اهلیت در برخی واگذاری‌های مهم، نیاز به بررسی دقیق و موشکافانه دارد که در قالب تحقیق و تفحص از سازمان بنادر به آنها پرداخته خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدمهدی زاهدی، پیرامون اختیارات نظارتی نمایندگان مجلس، گفت: این اختیارات شامل طرح سؤال از وزرا، طرح سوال از رییس جمهور، تذکر به آنها، استیضاح و همین طور تحقیق و تفحص از دستگاه‌ها، اعمال ماده ۴۹ و اعمال ۲۳۶ و ... است.

گزارش‌هایی مبنی بر سوءاستفاده‌هایی در سازمان بنادر به مجلس رسیده است
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر نمایندگان در جایی گزارشی مبنی بر سوءاستفاده، سوء مدیریت و مشکلاتی که رخ داده دریافت کنند، می‌توانند در قالب تحقیق و تفحص به آن ورود کرده و با بررسی ابعاد مختلف موضوعات و گزارش‌ها، تخلفات را احصا کرده و به قوه قضاییه ارسال کنند.

وی با اشاره به امضای طرح تحقیق و تفحص از سازمان بنادر که شخص وی نیز آن را امضا کرده، تصریح کرد: گزارش‌هایی مبنی بر سوءاستفاده‌هایی در سازمان بنادر به دست ما رسیده است که در قالب تحقیق و تفحص از این سازمان باید ابعاد آن را بررسی و روشن کنیم.

زاهدی یادآور شد: سوءاستفاده‌های گزارش‌شده در این سازمان بخصوص درباره برخی واگذاری‌های کلان در قالب ترک تشریفات، سفرهای خارجی مدیرعامل و اعضای هیأت عامل در این سازمان و همین طور فقدان اهلیت در برخی واگذاری‌های مهم، نیاز به بررسی دقیق و موشکافانه دارد که در قالب تحقیق و تفحص از سازمان بنادر به آنها پرداخته خواهد شد.

وی افزود: موضوع نحوه انعقاد برخی قراردادها و فعالیت برخی شرکت‌ها در بندر شهید رجایی و واگذاری اراضی در محدوده ۲۴۰۰ هکتاری این بندر دچار ابهاماتی است که باید بررسی کاملی روی آنها صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: ما واقعاً امیدواریم که وقتی به این پرونده ورود کردیم و تحقیق و تفحص کاملی از سازمان بنادر انجام دادیم، شاهد فسادی در این سازمان نباشیم و کسی نباید از نظارت و تفحص در عملکرد و کارکرد خویش بهراسد، ولی وظیفه نظارتی و تعهد و قسم خود را در زمینه انجام وظیفه نمایندگی و به‌خصوص در مبارزه با فساد پیگیری خواهیم کرد و این تحقیق و تفحص را با جدیت پیگیری می‌کنیم و بنده نیز به عنوان کسی که این تحقیق و تفحص را امضا کرده‌ام، پیگیر آن تا انجام و ارائه گزارش نهایی آن به مردم خواهم بود.

کد خبر: ۷۳٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha