۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
ضرورت توسعه تعاملات ایران با سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد

ضرورت توسعه تعاملات ایران با سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)

خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت توسعه تعاملات ایران با سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برای رفع نیازهای بخش کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم معارفه رسول زارع به عنوان نماینده دائم ایران در سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، اظهار کرد: دکتر زارع در بخش علمی کشاورزی به خصوص قارچ‌شناسی از افراد برجسته دنیا محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر این که باید تاثیر جایگاه‌های بین المللی کشاورزی در بخش کشاورزی هم قابل مشاهده باشد، خاطرنشان کرد: اگر ما بهترین رتبه را در معتبرترین جایگاه‌های بین المللی داشته باشیم اما در کشاورزی کشور آثاری نداشته باشیم، برای کشور بی‌فایده است.

خاوازی افزود: تمام معاونین و رؤسای سازمان‌های مستقل باید به نماینده ایران در فائو کمک کنند و نیازهای بخش کشاورزی را اعلام کنند تا برطرف کردن این نیازها توسط دکتر زارع در فائو انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نیازهای بخش کشاورزی از فائو تصریح کرد: ارتباط نماینده ایران در فائو نباید با وزارت جهاد کشاورزی قطع شود و ما نیازمند تحلیل‌هایی از غذا در آینده برای سیاست‌های کلان هستیم که باید توسط نماینده ایران در فائو به صورت مداوم تهیه و برای معاونین ارسال شود.

وی با تأکید بر این که باید رویکردهای دنیا در حل مسائل، جمع‌آوری و به این وزارتخانه ارائه شود، عنوان کرد: نقش تشکل‌ها و بخش خصوصی در توسعه کشاورزی و اختیاراتی که باید به این بخش داده شود و همچنین مقایسه ایران با کشورهای شبیه به خود، باید مورد بررسی قرار گیرد و برای معاونین وزیر ارسال شود.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: افراد صاحب نظر و دارای جایگاه‌های فنی و علمی و مدیریتی را به فائو معرفی کنید تا قدرت مشارکت کشور افزایش یابد.

خاوازی ادامه داد: پدیده‌های علمی دنیا در بخش کشاورزی مانند سیستم‌های نوین جلوگیری از سرمازدگی به سرعت به وزارت جهاد کشاورزی معرفی شود.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: با حضور دکتر زارع در فائو، اتفاقات خوبی در بخش کشاورزی ایران رقم بخورد.

کد خبر: ۷۳٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha