۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
رشد ۵ درصدی درآمد «بایدو»

رشد ۵ درصدی درآمد «بایدو»

فصل آخر سال گذشته میلادی برای بایدو خوب بود اما سال ۲۰۲۰ برای موتور جست و جوی چینی سخت آغاز شده است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، بایدو موتور جست وجو و شرکت پیشران در حوزه هوش مصنوعی در چین اعلام کرد در سال ۲۰۱۹، به درآمدی بالغ بر ۱۰۷.۴ میلیارد یوآن معادل ۱۵.۴ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سال ۲۰۱۸ میلادی، ۵ درصد رشد کرده است. براساس فهرست نزدک، بازار سهام آمریکا، این شرکت در فصل آخر سال ۲۰۱۹، با کسب درآمد ۲۸.۹ میلیارد یوآنی رکورد زده است و درآمد ناخالص این شرکت نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۸، با ۹۵ درصد رشد به ۹.۲ میلیارد یوآن رسیده است.

مدیر مالی بایدو، هرمان یو اعلام کرد: «بیشتر رشد درآمدهای بایدو در سال ۲۰۱۹، ناشی از عملکرد شرکت در فصل آخر سال است». درآمد این شرکت با تقویت اکوسیستم تلفن همراه و تمرکز سرمایه بر منابع پربازده بهبود یافته است.

خبرگزاری شین هووا در روز جمعه گزارش داد میانگین کاربران فعال برنامه دی ای یو، در دسامبر سال ۲۰۱۹ به ۱۹۵ میلیون نفر رسیده که در مقایسه با سال گذشته ۲۱ درصد رشد یافته است. به گفته رابین لی مدیرعامل بایدو «مشاغل مربوط به هوش مصنوعی هم در بایدو در سال ۲۰۱۹ پیشرفت کرده است. ما ساخت خودروهای هوشمند، حمل ونقل هوشمند و استفاده از فناوری کلود به عنوان راه حلی برای سازمان های فناوری محور را در بایدو رهبری کردیم».

باوجود این میزان رشد اما بایدو اعلام کرده انتظار دارد درآمدهای این شرکت در فصل اول سال جاری میلادی ۵ تا ۱۳ درصد کاهش پیدا کند. بایدو براساس انتظارات در فصل اول سال جاری میلادی به درآمدی معادل ۲۱ تا ۲۲.۹ میلیارد یوآن برسد.

بایدو سه چهارم درآمد خود را از تبلیغات دریافت می کند و با وجود رکود فعالیت های تجاری و صنفی در چین، کاهش درآمدهای این شرکت پیش بینی شده است.

کد خبر: ۷٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha