۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
مربی و مدرس بورس باید چه ویژگی‌هایی را داشته باشد؟
استراتژی معاملاتی؛

مربی و مدرس بورس باید چه ویژگی‌هایی را داشته باشد؟

برای اینکه بتوانید بهترین مربی برای بورس را انتخاب کنید باید به چند نکته اساسی دقت کنید.

بازار؛ گروه بورس: دقت کنید از کلمه استاد استفاده نکردم چون معتقدم استاد همه ی ما بازار است.همه ما میدانیم معامله گری( در بورس ایران و به ویژه در فارکس) یک تجارت کاملاً منحصر به فرد است اما برای سرعت بخشیدن به پیشرفت خود لازم است از تجربه افراد موفق در این حرفه استفاده کنید.

شاید از همان ابتدای شروع فرصتی برای تعامل با معامله گران باتجربه را نداشته اید.
برای بسیاری از ما، بهتر است به خودمان اعتماد کرده و آن مربی را پیدا کنیم که بتواند ما را در طول مسیر راهنمایی کند تا به طور پیوسته به یکی از معامله گران سودمند تبدیل شویم.اما این مربی و راهنمای قابل اعتماد چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

۱. معتبر باشد
اول از همه، هر مربی خبره در زمینه معامله گری باید شواهدی داشته باشد که سابقه اثبات شده ی روند معامله گری(حداقل ۲سال) او را به طور کامل و شفاف نشان دهد.

۲. روحیه بخش شما باشد
مربی شما باید کسی باشد که وقتی با او گفتگو می کنید فراتر از جنبه معامله گری به شما انگیزه دهد. مکالمات شما با مربی باید شامل موضوعاتی در مورد اهداف، روابط، احساسات و تصمیمات درست باشد.او باید اهداف و منافع شما را در ذهن خود داشته و شما را به سمت سبک زندگی که آرزوی بدست آوردن آن را دارید راهنمایی کند.

۳. مورد اعتماد شما باشد
شما باید بتوانید در برابر آن شخص راحت و همچنین انتقاد پذیر باشید، زیرا به احتمال زیاد از سبک معاملاتی وی(یا شبیه آن) پیروی خواهید کرد و او ممکن است به عنوان یک معامله گر برای شما سختگیرانه عمل کند.اگر به قضاوت او اعتماد نداشته باشید، حفظ کردن ذهن آزادانه خودتان راحت تر خواهد بود که درنتیجه باعث جلوگیری رشد معامله گری شما خواهد شد.به خاطر داشته باشید که در نهایت شما به مرحله معامله گری تک نفره و بدون کمک خواهید رسید پس باید به آموزش آن شخص اعتماد کنید تا پول، وقت و تلاش صرف شده شما از بین نرود.

۴. همیشه حقیقت را برای شما بازگو کند
بازارهای مالی بخشنده نیستند. اگر مربی شما نوید موفقیت ۱۰۰ درصدی را می دهد، بهتر است در مورد توصیه های او تجدید نظر کنید.او باید بتواند روند شما را در معاملات واقعی درک کند و سختی کار را به شما بفهماند. وظیفه او به عنوان مربی این است که شما را آماده و به شما کمک کند تا دوران سخت را پشت سر بگذارید. روند موفقیت صددرصدی در هیچ تجارتی به ویژه در بورس ایران و فارکس وجود ندارد، اگر شما معامله گری هستید که 30 درصد معاملاتتان منفی و 70 درصد مثبت است، شما برنده و موفق بازار هستید، به امید موفقیت های واهی هیچ وقت قمار نکنید زیرا هیچ موفقیت 100 درصدی در عالم معامله گری وجود ندارد.

۵. به شما کمک کند راهبرد های خود تنظیمی انجام دهید
اینکه تمایل داشته باشید در طول مسیر تجارت،همیشه شخصی در کنار شما باشد، کاملا اشتباه است. به هر حال، مواردی وجود خواهد داشت که شما مجبورید به تنهایی معامله کنید.یک مربی خوب باید بتواند به شما کمک کند تا درک و اعتماد به نفس کافی برای انجام معاملات به تنهایی وبدون کمک گرفتن،داشته باشید.پس با این حال، یافتن مربی ایده آل تجاری با تمام ویژگی هایی که در بالا ذکر شد بسیار سخت و دشوار است.هر چند بسیاری از افراد، مشاوره وآموزش هایی(درست یا غلط) با قیمت گزاف ارائه می دهند، اما برخی هم فقط با کمک به دیگران و بدون هیچ چشم داشتی به تحقق می رسند.

درنهایت، اگر تصمیم به گرفتن مربی و راهنما داشتید حتما به موارد گفته شده توجه کنید تا پتانسیل موفقیت شما بیشتر شود.
 

کد خبر: ۷۳٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha