۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
 تصویب ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه برای حمایت از شرکت های دانش بنیان مازندران
رئیس پارک علم وفناوری مازندران خبر داد

تصویب ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه برای حمایت از شرکت های دانش بنیان مازندران

ساری- معتمدزادگان، رئیس پارک علم وفناوری مازندران گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور برای حمایت از شرکت های دانش بنیان استان مصوب شده است.

علی معتمدزادگان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه برخی شرکت های دانش بنیان با تنوع محصولات و افزایش تولید توانستند به بازارهای خوبی در شرایط کرونایی دست یابند، افزود: این شرکت ها توانستند با تغییر خط کاری و چابک سازی طبق نیاز روز تغییر جهت دهند.

وی با عنوان اینکه همچنین کسب و کارهای مبتنی بر آی تی و اینترنت نیز در دوره کرونایی رونق گرفتند، افزود: علاوه بر این شرکت های خدمات دهنده نیز بازار خوبی دست پیدا کردند.

معتمدزادگان به خسارت ناشی از کرونا به شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: به دلیل آموزش حضوری حذف شد، بازار برخی شرکت ها صفر شده است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران تورم افسارگسیخته و قیمت بالا و تمام شده کالاها سبب شد تا روند صادرات و واردات با مشکل مواجه شود، گفت: تغییرات قیمت ها و آیین های مختلف سبب شده تا مشکلات زیادی برای شرکت های دانش بنیان ایجاد شود.

وی با اشاره به چتر حمایتی از شرکت های دانش بنیان تحت پوشش پارک علم و فناوری افزود: بخشش و یا تخفیف اجاره، امهال چند ماهه سررسید اقساط تسهیلات از جمله حمایت هایی بوده که صورت گرفته است.

وی ادامه داد: علاوه براین در تامین حقوق پرسنل شرکت های دانش بنیان و تامین منابع برای مواد اولیه از دیگر حمایت های صورت گرفته است.

معتمدزادگان با اظهار اینکه سال گذشته میزان بودجه ۸۲ درصد افزایش یافته است، گفت: نیاز شرکت های دانش بنیان به دلیل تورم و گرانی چند برابر منابع مالی پارک علم و فناوری است ولی توان مالی ما چندان بالا نیست.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به تشکیل صندوق پژوهش و فناوری در استان مازندران گفت: طی ماه گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان استان مصوب شده است.

کد خبر: ۷۳٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha