۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
تاکید رئیس اتاق ایران بر توسعه زیرساخت‌های حمل‌ و نقل کشور

تاکید رئیس اتاق ایران بر توسعه زیرساخت‌های حمل‌ و نقل کشور

شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: زیرساخت‌های حمل و نقل کشور برای برنامه‌های توسعه‌ای و آینده‌نگری تجاری کشور کافی نیست.

به گزارش بازار، غلامحسین شافعی در نشست اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: مسئولان باید کمک کنند تا توسعه حمل و نقل در روال و شیوه درستی پیش برود، ضمن اینکه برای آینده کشور باید علاوه بر توسعه، زیرساخت‌های حمل و نقل کشور اعم از جاده‌ای، دریایی و ریلی به نحو شایسته‌ای تجهیز شود.

وی با بیان اینکه با توجه به وضع جغرافیایی خاص و ویژه کشور، ایران می‌تواند به عنوان نقطه کانونی موثر در ترانزیت منطقه‌ای ایفای نقش کند گفت: رقبای جدیدی در گرفتن سهم نقش ترانزیتی ایران فعال شدند که اگر ما از این قائله عقب بمانیم از بزرگترین مزیت‌های خود در رقابت‌های پیش‌رو محروم خواهیم شد.

شافعی گفت: مراودات در اقتصاد خارجی به ویژه با کشورهای همسایه از ناحیه حمل و نقل و گمرکات مرزی از دیرباز آسیب‌های فراوانی را متحمل شده که رفع آن نیازمند حل مشکلات در مدیریت واحد گمرکات مرزی کشور است.

وی افزود: تاکنون آزاری بالاتر از مدیریت واحد گمرکات مرزی، فعالان اقتصادی را دچار مشکل نکرده که امیدواریم با تدبیر دولت این مشکل حل شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افتتاح راه آهن ایران - افغانستان را از اقدامات موثر در راستای ارتقای حجم مبادلات تجاری دو کشور بیان کرد و گفت: اگرچه این اقدام، راه حل مناسبی در این باره است، اما امکانات و گذرگاه‌های مرزی باید به صورت رسمی مشغول به کار شود تا در نقاط مرزی تراکم کالا نداشته باشیم.

کد خبر: ۷۳٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha