۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
 درآمدزایی در باغات مازندران افزایش یافته است
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران:

درآمدزایی در باغات مازندران افزایش یافته است

ساری- ایزدی، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران، با اشاره به این که مازندران در تولید محصولات باغی و گل وگیاه رتبه برتر کشور را دارد، گفت: درآمدزایی در باغات استان افزایش یافته است.

هادی ایزدی در گفتگو با خبرنگار بازار با باین اینکه مازندران در کنار فارس رتبه اول را در تولید محصولات باغی دارد، گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده برای صادرات، درآمدزایی در باغات و استقبال برای کاشت نهال افزایش یافته است.

وی با تاکید بررعایت اصولی فنی برای باغداری اظهار داشت: در شرایط کنونی و کرونایی، باغداری یک کار مفرح و اقتصادی به شمار می رود به شرط آن که اصول فنی را در کاشت درخت رعایت کنیم.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران تهیه نهال را از مراکز دارای مجوز ضروری دانست و گفت: برای مناطق ییلاقی با توجه به سرمای بهاره و رطوبت مه و شبنم، باید ارقام مناسب نظیر گردوی دیرگل، گلابی های زودرس غرس شود.

ایزدی یادآور شد: همچنین کاشت درختان فندوق را در باغات مناطق بالادست و کوهستانی متناسب است و سبب باردهی خوب اقتصادی می شود.

وی، رعایت نکات فنی را در مناطق دشت و ارتفاعات امری الزامی برشمرد و گفت: احداث زهکش برای اراضی در مناطق دشت، کاشت ارقام مقاوم به رطوبت  از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: در تولید گل وگیاه نیز مازندران رتبه اول کشور را دارد و بیشتر گل و گیاه زینتی در فضای باز تولید می شود.

ایزدی شمار مراکز جهاد کشاورزی را دردهستان ها ۷۰ مرکز بیان کرد و گفت: این مراکز برای ارائه مشاوره های فنی به کشاورزان آمادگی دارند.

کد خبر: ۷۳٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha