۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
«دوبلین» به  سطل آشغال های هوشمند مجهز شد| آشغالدانی‌ها هم اینترنت رایگان گرفتند!
بررسی سیستم معدوم زباله Bigbelly

«دوبلین» به سطل آشغال های هوشمند مجهز شد| آشغالدانی‌ها هم اینترنت رایگان گرفتند!

شورای شهر دوبلین با همکاری گروه تجاری Bigbelly بیش از ۵۰۰ سطل زباله هوشمند را در سطح این شهر مستقر کردند؛ این سطلها دارای اینترنت رایگان بوده و به فناوری بارکدخوان نیز مجهز هستند.

سیران خانعلی زاده؛ بازار: استفاده از سطل زباله های هوشمند در محیط های خانگی و شهرهای هوشمند به طور فزاینده ای در حال افزایش است،   همین امر باعث شده که شرکت های فناوری فعال در حوزه زیرساخت های شهری، توجه خود را بر روی تولید و طراحی این نوع ابزار هوشمند معطوف سازند و در یک بازار رقابتی، کیفیت کار خود را ارتقاء داده  و ویژگی های جدیدی را به محصولات سنتی اضافه کنند. در ادامه این گزارش به نقل از سایت « The Next Web  »به بررسی سیستم هوشمند عمومی سطل زباله های شهر دوبلین خواهیم پرداخت که در نوع خود بی نظیر است.
اخیرا سطح شهر دوبلین به سطل آشغال های بزرگ هوشمند Bigbelly مجهز شده است؛ این سطل ها از انرژی خورشیدی به عنوان منبع تغذیه استفاده می کنند و نتنها مسِئولیت جمع آوری آشغال های سطح خیابانها را به عهده دارند، بلکه چندین عملکرد دیگر از جمله بررسی میزان تجمع و شلوغی سطح شهرها را نیز مورد ارزیابی قرار می دهند. کارشناسان معتقدند،   فراگیر شدن این سیستم جدید در سیستم  معدوم سازی و بازیافت  زباله شهری می تواند تاثیر چشمگیری در تمیزی شهرها ایفاء می کنند چرا که یک سیستم  یکپارچه و جامع مبتنی بر هوش مصنوعی بر آن مسلط است.  
این سطل ها از انرژی خورشیدی به عنوان منبع تغذیه استفاده می کنند و نتنها مسِئولیت جمع آوری آشغال های سطح خیابانها را به عهده دارند، بلکه چندین عملکرد دیگر از جمله بررسی میزان تجمع و شلوغی سطح شهرها را نیز مورد ارزیابی قرار می دهند
بر اساس این گزارش، طراحی سطل آشغال های هوشمند نتیجه همکاری کمپانی فناوری اطلاعات Bigbelly  و شورای شهر دوبلین می باشد که توجه بسیاری از شهروندان را به خود جلب کرده است، اگرچه این زباله دانها دارای طراحی فیزیکی بسیار ساده و معمولی هستند، اما از یک سیستم هوشمند همراه با چندین حسگر بهره گرفته اند که خدمات بسیاری را به زیر ساخت های شهری ارائه خواهند کرد. این سطل های از جنس استیل ضد زنگ  هستند و در برابر خوردگی، سایش و ضربه بالا  مقاوم هستند.
جیمی کودن مدیر این برنامه هوشمند  اعلام کرد: سطل آشغال های هوشمند Bigbelly دارای سیستم های مخابره داده به پایگاه های مرکزی شهری  هستند و تمامی اطلاعاتی را که از حسگرها دریافت می شوند را در زمان واقعی ارسال می کنند، به طور مجموع ۵۰۰ دستگاه در سطح شهر مستقر شده است و هرکدام داری چندین  حسگر  با عملکردهای متفاوت می باشند. این ابتکار با هدف کمک به شهرها جهت سهولت و سرعت عمل در استفاده از خدمات مخابراتی برای اپراتورها انجام شده است.
وی گفت : یکی از مهم ترین سنسورهای این سطل آشغال مربوط به ظرفیت پیش فرض مخزن اصلی است، برای هرکدام از مخزن ها یک ظرفیت بخصوص تعریف شده است و پس از اتمام ظرفیت، حسگر مربوطه فعال می شود  و میزان فضای باقی مانده را به اطلاع مرکز می رساند؛ این ظرفیت بر اساس تنوع نوع زباله ها و نوع منطقه بکار گیری شده متفاوت می باشد. سطل زباله با دادن اطلاعات به دولت، در مدیریت پسماندها نیز کمک می کند. این سطل آشغال های شهری پر بودن و بوی نامطبوع را به مسئولان خبر می دهند. با استفاده از این سیستم، مسئولان جمع آوری زباله از شرایط  سطل ها با خبر شده و در زمان مناسب اقدام به جمع آوری پسماندها می کنند.
سطل آشغال های هوشمند Bigbelly دارای سیستم های مخابره داده به پایگاه های مرکزی شهری  هستند و تمامی اطلاعاتی را که از حسگرها دریافت می شوند را در زمان واقعی ارسال می کنند، به طور مجموع ۵۰۰ دستگاه در سطح شهر مستقر شده است و هرکدام داری چندین  حسگر  با عملکردهای متفاوت می باشند
کودن افزود : از دیگر حسگر های تعبیه شده در این سطل ها می توان به حسگر نبض شهر اشاره کرد، این حسگر ترکیبی از سلول های کوچک است که میزان رفت آمد و  تجمع در یک منطقه را مورد سنجش قرار می دهد و داده های مرتبط با چگونگی و اتفاقات سطح شهر را در اختیار نهادهای مربوطه قرار  خواهند داد؛ همچنین، سطل زباله هوشمند به اینترنت وای فای مجهز است که دارای سرعت اینترنت  ۵۰ تا ۷۵ مگابایت بر ثانیه است. تکنولوژی اینترنت بی سیم در این سطل ها به شهروندان این امکان را می دهد که در سطح شهر از اینترنت به صورت رایگان استفاده کنند که همین امر شهروندان را ترغیب به انداختن زباله در سطل می کند و در نهایت منجر   فرهنگسازی عمومی خواهد شد.

جالب است بدانید، این سطل آشغال های هوشمند علاوه بر اینترنت رایگان برای شهروندان عادی، دارای فناوری بارکد خوان می باشند و با قرار دادن قسمت بارکد زباله، اطلاعات جنس بر روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود.و با توجه به آن می توان نوع  و قابل بازیافت بودن زباله را تشخیص داد؛ به عنوان مثال برای ظرف غذاهای فلزی که دارای بارکد هستند می‌توان از این دستگاه استفاده کرد تا به راحتی از قابل بازیافت بودن و یا نبودن آن مطمئن شد.

از دیگر حسگر های تعبیه شده در این سطل ها می توان به حسگر نبض شهر اشاره کرد، این حسگر ترکیبی از سلول های کوچک است که میزان رفت آمد و  تجمع در یک منطقه را مورد سنجش قرار می دهد و داده های مرتبط با چگونگی و اتفاقات سطح شهر را در اختیار نهادهای مربوطه قرار  خواهند داد

از دیگر مولفه های چشمگیر این سطل ها می توان به سیستم نرم افزاری هوشمند و بسیار جامع همراه با آن اشاره کرد، افراد از طریق اسکن کد هر کدام از سطل آشغال ها می توان اطلاعاتی از قبیل نوع زباله، ظرفیت باقی مانده، تعداد کاربران و سایر داده های ذخیره شده در حافظه را بر روی گوشی همراه خود دریافت کنند؛ علاوه براین کاربران می توانند از سایت تجاری  محصولات Bigbelly دیدن کرده و از فیلم ها و تصاویر انگیزشی و آموزشی در ارتباط با زمین پاک، چرخه زباله، اطلاعات مرتبط به بازیافت و نحوه بازیافت، بحران های آب و هوایی و سایر موارد بازدید به عمل آورند.

کد خبر: ۷۳٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha