۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
 باز شدن مسیرهای جدید تجارت با برگزاری نمایشگاه‌های مجازی
رئیس کمیسیون مالیات اتاق ایران عنوان کرد

باز شدن مسیرهای جدید تجارت با برگزاری نمایشگاه‌های مجازی

تولایی، رئیس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق ایران تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه مجازی مسیر جدیدی را برای تجارت باز خواهد کرد و با درنظر گرفتن تجارب سایر کشورها در آینده نزدیک نمایشگاه‌های مجازی سهم مهمی از صنعت نمایشگاهی را به خود اختصاص خواهند داد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، محمود تولایی رئیس کمیسیون مالیات، ‌ کار و تامین اجتماعی اتاق ایران با بیان این مطلب که نمایشگاه های مجازی و فیزیکی هیچ کدام نافی دیگری نیست، تصریح کرد: در آینده این دو در کنار هم پاسخگوی نیازها و سلایق مختلف مخاطبان خواهند بود.

تولایی درباره نقش نمایشگاه‌ها در توسعه کسب وکارها تاکید کرد:‌ به طور قطع فرایندهای تجاری به سمت الکترونیکی شدن درحرکت است و تجربه ها در تجارت الکترونیک نشان می‌دهد، بی. تو. سی ها در فضای مجازی از بی. تو. بی‌ها سرعت بیشتری دارند. آینده تجارت در جهان مبتنی بر فناوری است اما هنوز هم کسب وکارهای زیادی به شکل سنتی درحال انجام است  که  تمایل به تغییر ندارند مگر آنکه به اجبار در این چرخه قرار بگیرند.

تولایی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های مجازی همگام با نمایشگاه‌های فیزیکی توسعه خواهد یافت؛ همانگونه که سینمای آنلاین وجود دارد و مردم نیز مایل به استفاده از آن هستند؛ اما گروهی نیز جذابیت دیدن فیلم را در فضای تاریک و بسته سینما می‌پسندند. هیچ یک از این دو امکان، منکر و نافی دیگری نیست و رشد و توسعه سینمای آنلاین راه خود را طی خواهد کرد.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد:‌ به باور من طی ۸ سال آینده نمایشگاه‌های فیزیکی وجود دارد و نمایشگاه‌های مجازی به عنوان مکمل آنها عمل می‌کنند.

تولایی خاطرنشان کرد: کرونا، رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌های عبور و مرور ایران و جهان را به این سمت هدایت کرد که با شتاب بیشتری به سوی تجارت الکترونیک حرکت کنند.

رئیس کمیسیون مالیات، ‌ کار و تامین اجتماعی اتاق ایران، برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران را کاری نو و بدیع دانست و افزود:‌ برگزاری حرفه‌ای این نمایشگاه می‌تواند در فرهنگ سازی استفاده از نمایشگاه های مجازی موثر باشد و اکنون در کنار برخی از نمایشگاه‌های فیزیکی که به صورت محدود در حال انجام است، نمایشگاه مجازی نیز برگزار می‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران عنوان کرد:‌ در دنیا در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های مجازی اقدام‌های خوبی انجام شده است و باید بتوانیم این تجربه‌ها را ایرانیزه کرده و بر بستر شرایط موجود آن را اجرایی کنیم. برگزاری نمایشگاه مجازی مسیر جدیدی را برای تجارت در عرصه نمایشگاهی باز خواهد کرد و با درنظر گرفتن تجارب سایر کشورها در آینده نزدیک نمایشگاه‌های مجازی سهم مهمی از صنعت نمایشگاهی را به خود اختصاص خواهند داد.

او درباره تخفیف‌های ارائه شده برای مشارکت‌کنندگان اظهار کرد:‌ تخفیف‌ها انگیزه مختصری ایجاد می‌کند اما تعیین‌کننده نهایی انگیزه شرکت‌ها و امید به دستاوردهای نمایشگاهی از برگزاری نمایشگاه‌های مجازی است که می‌تواند محرک فعالان اقتصادی و شرکت‌ها برای حضور باشد.

این فعال اقتصادی عنوان کرد:‌ نوع طراحی، پاسخگویی به نیاز مشتری در قالب مجازی به گونه ای که معادل بازدید فیزیکی باشد از ویژگی‌هایی است که می‌تواند دستاوردهای نمایشگاه مجازی را افزایش دهد.

کد خبر: ۷۳٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha