۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
 تلاش نمایندگان برای تقویت ارزش پول ملی
عضو کمیسیون تلفیق مجلس عنوان کرد

تلاش نمایندگان برای تقویت ارزش پول ملی

دلخوش، عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: مهمترین دستاورد بودجه باید در زمینه معیشت و اشتغال باشد زیرا این دو از مسائل ضروری است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، کاظم دلخوش، عضو کمیسیون تلفیق مجلس درباره انتظارات مجلس از بودجه ۱۴۰۰ گفت: دستاوردهای بودجه را باید براساس منابع درآمدی آن مورد بررسی قرار دهیم. اکنون در بخش نفت و فروش آن با چالش روبرو هستیم. از طرفی در اخذ مالیات با مشکلاتی درگیریم که سبب شده تا ۴۰ درصد شاهد فرارهای مالیاتی باشیم، همچنین اوراق نیز درکشور طی سال‌های گذشته رشد داشته است.  

وی در ادامه اضافه کرد: موارد فوق برای بودجه سال آینده مشکل ساز خواهد بود. البته بخشی از جا به جایی‌ها واصلاحات لایحه مورد اشاره جهت ساماندهی قابل قبول است. به عنوان نمونه قیمت ارز همچنین موضوع تسعیر ارزو اوراق مشارکت اسلامی از جمله کارهای خوبی است که بخش‌هایی از این در اصلاح لایحه بودجه صورت گرفته است.  

این عضو کمیسیون تلفیق در ادامه اظهار داشت: بخش‌هایی مانند ورود خودرو، عدم توجه به وضعیت دارو، غذا و مایحتاج ضروری هنوز مورد توجه قرار نگرفته که امیدوارم در مدت باقی مانده شرایط این موارد هم تحت بررسی قرار گیرد و اصلاحات مورد نیازبه اجرا در آید تا از میزان دغدغه مردم کاسته شود.  

دلخوش در این رابطه ابراز کرد: نمایندگان باید دلواپسی مردم از مشکلات اقتصادی در کنار مسائل دولت را با هم مد نظر قرار دهند تا این مسائل با توجه به شرایط موجود به گونه‌ای مدیریت شود که آسیب کمتری هم به بودجه وارد آید. مهم‌ترین دستاورد بودجه باید در زمینه معیشت و اشتغال باشد زیرا این دو از مسائل ضروری است، البته دارو و درمان مردم نیز نباید به فراموشی سپرده شود.

این نماینده مجلس درباره تلاش نمایندگان برای تقویت ارزش پول ملی نیز یادآور شد: تقویت ارزش پول ملی مشروط بر این است که اولا توانایی کنار آمدن با تحریم‌ها را داشته باشیم تا بتوانیم از منابع پولی و مالی کشورمان به درستی استفاده کنیم، از طرفی باید هزینه‌های اضافی را کاهش دهیم و به دنبال زایش درآمدهای جدید باشیم. به این صورت که مردم بتوانند راحت زندگی کنند و از سوی دیگر طرفی بحث ارز و سکه در بازار باید به تعادل برسد.  

وی درباره تک نرخی کردن ارز نیز بیان کرد: این کار در کشور مانعی برای فساد خواهد بود، پس با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی موافق هستم، البته دولت هم درصدد حذف این ارز به مرور است. ازطرف دیگر معتقدم درباره کالاهای ضروری که براساس نیاز الزامات و معیشت مردم مدنظر قرار گرفنه است، باید حتما کاری انجام داد تا قیمت آن‌ها افزایش پیدا نکند. نیاز است تا مجلس با زیرکی مسئله فوق را مورد مدیریت قرار دهد.

کد خبر: ۷۳٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha