۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
مردم بودجه غیرشفاف و تورم زا را از دولت و مجلس نمی پذیرند
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

مردم بودجه غیرشفاف و تورم زا را از دولت و مجلس نمی پذیرند

حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس طی نامه ای خطاب به نوبخت نوشت: بودجه غیرشفاف، تورم زا و غیرواقعی را مردم از دولت و مجلس نمی پذیرند، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ باید دغدغه رفع بی‌عدالتی و تورم، فقرزدایی، ایجاد امنیت غذایی و دارویی و رفع بی ثباتی در بورس داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به برخی از ایرادات، کاستی ها و ابهامات لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: در نامه ای خطاب به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از وی خواستم تا به برخی نکات بودجه ای مانند شفاف سازی،  واقع نمایی و رعایت شاخص های کلان لایحه بودجه به ویژه تورم و اشتغال در تدوین و ارائه لایحه جدید توجه داشته باشد.

وی تاکید کرد:‌ ضریب جینی، اشتغال، ارزش پول ملی و نجات بورس از وضعیت فعلی، امنیت غذایی و دارویی، پیام مثبت برای مردم و فقر زدایی از موارد دیگری است که باید در اصلاح لایحه بودجه جهت تقدیم به مجلس مورد توجه قرارگیرد.

حاجی‌بابایی همچنین بر شفاف سازی در میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرایی کردن نظام رتبه بندی معلمان در این نامه تاکید کرد و افزود: اعتبار مورد نیاز همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و... با اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی هم باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان و کارگران سازمان تامین اجتماعی با حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تحکیم حقوق همه بازنشستگان در اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۰، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. همچنین حقوق کارکنان مظلوم زندان ها نیز باید اصلاح شود.

وی نگاه عالمانه به حقوق کسانی که در جزایر جنوب کشور به خدمت اشتغال دارند را نیز از جمله مواردی برشمرد که باید در اصلاح بودجه به آن توجه شود، گفت: لزوم توجه به معیشت مردم به ویژه افرادی که حقوق پایین دارند، نیروهای کار معین، شرکتی کارمزد و... ایجاد فرصت برای تبدیل وضعیت این طیف از پرسنل دولت به ویژه ایثارگران در بودجه ۱۴۰۰ باید مورد توجه قرار گیرد.

متن نامه رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به نوبخت به شرح زیر است:

‌جناب آقای دکتر نوبخت رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه کشور

سلام علیکم

با تشکر از تلاش های جنابعالی و همکاران محترم در اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، برخی از ایرادات، کاستی ها و ابهامات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰را جهت اصلاح و تقدیم به مجلس شورای اسلامی یادآوری می نمایم.

مستدعی است دستور فرمایید، علاوه بر شفاف سازی و واقع نمایی و رعایت شاخص های کلان لایحه بودجه بویژه تورم، ضریب جینی، اشتغال، ارزش پول ملی، فقرزدایی، امنیت غذایی و دارویی، نجات بورس از وضعیت نابسامان کنونی و پیام مثبت برای مردم، موارد ذیل رعایت شود؛

۱_ میزان اعتبار اجرای نظامرتبه بندی معلمان

۲_ اعتبار مورد نیاز اجرای همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاههای وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و... با اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی

۳_ همسان سازی حقوق بازنشستگان و کارگران سازمان تامین اجتماعی، با بازنشستگان کشوری و لشکری و تحکیم حقوق کل بازنشستگان

۴_ اصلاح حقوق کارکنان مظلوم زندان ها

۵_ نگاه عالمانه به حقوق کسانی که در جزایر جنوب کشور مانند عسلویه جان خود را در کف دست قرار داده‌اند را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تبیین و اصلاح فرمایید. قبلا ازاقدام مقتضی که مبذول می فرمایید کمال تشکر و امتنان را دارم.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی

کد خبر: ۷۳٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha