۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
واردات برنج چندبرابر نیاز داخلی است/ برنج مازندران در راه اروپا
در بازدید از مرکز بین المللی برنج مطرح شد؛

واردات برنج چندبرابر نیاز داخلی است/ برنج مازندران در راه اروپا

آمل- نایب رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه چندبرابر نیاز داخلی واردات برنج صورت می‌گیرد، گفت: برخورد با مافیای واردات از برنامه‌های این کمیسیون است.

 به گزارش خبرنگار بازار، جلال محمودزاده عصر پنجشنبه در بازدید از مرکز بین المللی تجارت برنج در آمل با اشاره به واردات بی رویه برنج در کشور گفت: طبق آمار در سال ۹۵ فقط ۲۰۰ هزار تن برنج نیاز داشتیم که در آن سال سه میلیون تن برنج وارد شد.

وی با اظهار اینکه تحقیق وتفحص واردات بی رویه برنج روی میز کمیسیون کشاورزی مچلس قرار دارد، بررسی ریشه ای و برخورد با لابی های واردات را امری مهم دانست و گفت: در زمان برداشت و عرضه برنج شمال، بازارها از برنج های خارجی پر بود و باید با لابی های پشت پرده برخورد شود.

وی همچنین صادرات برنج به کشورهای هدف را از موضوعات مهم اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل دانست و گفت: صادرات برنج ایرانی باید به کشورهای هدف افزایش یابد.

محمودآزاده در عین حال از  اعمال تعرفه بیشتر برای واردات محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: با این کار باید از تولیدکننده داخل حمایت کرد.

اسماعیل یزدان پناه مدیرعامل مرکزبین المللی تجارت وپایانه صادرات برنج ایران نیز با اشاره به صادرات اولین محموله صادراتی برنج از این پایانه به خارج از کشور اظهار داشت: این محموله شامل ۲۵ تن برنج از نوع طارم هاشمی بوده است.

وی به راه اندازی دفتر مستقل گمرک در مرکز بین المللی برنج آمل خبر داد و گفت: در حال حاضر از کشورهایی نظیر کانادا و سوئد برای برنج ایرانی تقاضا وجود دارد و تا پایان سال محموله های مختلفی از برنج مازندرانی به کشورهای خارجی واروپایی صادر می شود.

کد خبر: ۷۳٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha