۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کشتارگاه صنعتی طیور بهار مجوز و پروانه کشتار بوقلمون دارد
مدیرکل دامپزشکی استان همدان:

کشتارگاه صنعتی طیور بهار مجوز و پروانه کشتار بوقلمون دارد

همدان - مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان بهار مجوز و پروانه کشتار بوقلمون دارد و تولیدات آن بیشتر نیاز استان همدان را در حوزه گوشت گرم طیور تامین می کند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان همدان، محمودرضا رسولی در بازدید از کشتارگاه صنعتی طیور گفت: کشتارگاه های طیور نقش مهمی در پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ایفا می کنند و ضدعفونی خودروهای ورودی و خروجی همچنین رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای مهم است.

رسولی از تاسیسات کشتارگاه و روند انجام کشتار و بسته بندی مرغ و بوقلمون بازدید کرد و افزود: نظارت‌ بهداشتی و قرنطینه‌ای توسط بازرسان دامپزشکی استان و شهرستان، مسئولین فنی و بهداشتی و ناظرین کشتارگاه‌های طیور و رعایت کامل ضوابط انتقال مرغ زنده از محل مرغداری تا کشتارگاه با گرفتن مجوز حمل بهداشتی توسط مرغدار و صدور آن برای خودروهای واجد شرایط، رصد و تخلیه محموله‌ها در کشتارگاه و توزیع آن در بازار عرضه با نظارت مستقیم مسئول فنی کشتارگاه، بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: حضور ناظران بهداشتی و شرعی دامپزشکی در کشتارگاه دام و طیور برای مردم اطمینان بخش است و این افراد باید با قاطعیت هرچه تمام تر سعی در اجرای دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه دامپزشکی در راستای تولید محصولاتی سالم برای مصرف کنندگان داشته باشند.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان عنونا کرد: کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان بهار دارای مجوز و پروانه در زمینه کشتار بوقلمون بوده و تولیدات آن بیشتر نیاز استان را در حوزه گوشت گرم طیور تامین می کند و باید نظارت های بهداشتی در کشتارگاه توسط بازرسان مستقر و کارشناسان دامپزشکی با قوت انجام گیرد.

کد خبر: ۷۳٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha