۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰
مافیای گردن کلفتی در حوزه دخانیات داریم/ حاشیه های  طرح تحقیق و تفحص از دخانیات
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بازار:

مافیای گردن کلفتی در حوزه دخانیات داریم/ حاشیه های طرح تحقیق و تفحص از دخانیات

سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت دخانیات ایران متعلق به بیت المال بوده و دولتی است، اظهار داشت: ما در این بخش مافیایی گردن کلفتی داریم لذا ما موظفیم در این زمینه تحقیق و تفحص را مد نظر قرار دهیم.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات ایران گفت: شرکت دخانیات ایران تنها ۱۰ درصد از سیگار داخل کشور را تامین می کند و ۹۰ درصد تامین سیگار داخلی به واسطه برندهای آمریکایی و انگلیسی تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: در ۶ ماه اول سال اذعان شد که شرکت دخانیات زیان‌ده است،سوال ما این است چرا باید این شرکت زیان ده باشد، در حال حاضر پنج هزار نفر از ۱۱ هزار نیروی کارگری این شرکت بیکار شده‌اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ هزار توتون کار، از کار بیکار شده‌اند، اظهار داشت: بهترین نوع توتون در استان گلستان کشت می‌شود و اما توتون کاران ما در حال ورشکستگی هستند و بنابراین نمی شود به راحتی از کنار آن عبور کرد.

سنگدوینی اظهار داشت: رانت های هنگفتی در شرکت دخانیات ایران وجود دارد به طوری که فردی که محکومیت قضایی داشته آمده و  عضو هئیت مدیره شرکت دخانیات ایران شده است.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه شرکت دخانیات ایران برای  بیت المال بوده و دولتی است اظهار داشت: ما در این بخش مافیایی گردن کلفتی داریم لذا ما موظفیم در این زمینه تحقیق و تفحص را مد نظر قرار دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مسئولین در جریان این تحقیق و تفحص فشاری بر نمایندگان وارد می‌سازند گفت: بنده سرم برود دست از این مسیر برنمی دارم، البته برخی از مسئولین سراغ بنده آمدند و گفتند که این تحقیق و تفحص را کنار بگذارم اما بنده به این اظهارات بی اعتنا بودم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ما حتی در این زمینه آقای شریعتمداری را به کمیسیون صنایع و معادن جهت پاسخگویی به برخی از سوالات دعوت کردیم و دست اخر به ما گفتند که به زیر ۱۰ روز فرصت داده شود و اما وزیر بعد از ده روز هم در جلسه کمیسیون حاضر نشد که این خود نشان می دهد مسائلی در این زمینه وجود دارد.

کد خبر: ۷۳٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha