۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
۲۳ طرح توسعه‌ای با راهبری ایمیدرو، آماده افتتاح است
رئیس ایمیدرو:

۲۳ طرح توسعه‌ای با راهبری ایمیدرو، آماده افتتاح است

جعفری، رئیس ایمیدرو گفت: ۲۳ طرح توسعه‌ای معدن و صنایع معدنی با سرمایه گذاری ۳۵۵ میلیون و ۹۰ هزار دلاری به زودی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش بازار، وجیه الله جعفری رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) افزود: اشتغالزایی این طرح‌ها به صورت مستقیم ۱۰۵۳ نفر و غیرمستقیم آن به ۲۶۵۵ نفر خواهد بود.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) با بیان اینکه طرح‌های فوق در استان‌های کرمان، اصفهان، آذربایجان شرقی و هرمزگان قرار دارند اضافه کرد: از این ۲۳ طرح، ۱۳ طرح به شرکت ملی مس تعلق دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به احداث کارخانه تولید آهک هیدراته اهر، آماده سازی، راه اندازی معدن و احداث کارخانه تغلیظ ایجو و توسعه خط ۲۳۰ کیلوولت "دره زار" اشاره کرد که مجموع سرمایه گذاری شرکت ملی مس در این طرح‌ها به ۱۳ میلیون و ۹۰ هزار دلار می‌رسد.

جعفری گفت: همچنین واحد خردایش ۲، واحد فرآوری غبار کارخانه تغلیظ و واحد میکسرهای جدید کارخانه گندله سازی شماره یک از جمله طرح‌های مهم و آماده افتتاح شرکت گل گهر است که مجموع سرمایه گذاری شرکت گل گهر در این پروژه و طرح‌ها ۱۰۳ میلیون دلار است.

وی افزود: احداث کارخانه پنج میلیون تنی گندله سازی گهر زمین نیز با سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیون دلار در استان کرمان کلید خواهد خورد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: "طرح نوسازی کارخانه فرآوری کنسانتره سرب نخلک" شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در استان اصفهان نیز در شمار طرح‌های آماده افتتاح است.

جعفری ادامه داد: همچنین احداث بندر پارسیان (مرحله نخست تکمیل و راه اندازی ۴ پست اسکله بندر تخصصی معدنی پارسیان) طرح آماده افتتاح استان هرمزگان است که میزان سرمایه گذاری در این دو پروژه، ۶۹.۵ میلیون دلار می‌باشد.

کد خبر: ۷۳٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha