۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
بازار روسیه، ظرفیت بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد

بازار روسیه، ظرفیت بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی

مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس مجلس به روسیه، گفت: با توجه به ابعاد حائز اهمیت این سفر، دنیا باید منتظر اتفاقات خوبی بین دو کشور پس از سفر رئیس مجلس باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فداحسین مالکی با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به روسیه، گفت: سفر آقای قالیباف به مسکو از چند جنبه دارای اهمیت دارد؛ زیرا ماهیت این سفر بر مبنای روابط راهبردی دو کشور بزرگ منطقه است. این سفر از لحاظ سیاسی با توجه به فضایی که در جمهوری اسلامی ایران با مجلس پویا و انقلابی یازدهم شکل گرفته، حائز اهمیت است. لذا این سفر برای ارتقاء سطح دو جانبه و بین المللی دو کشور پیام مهمی دارد.

بازار روسیه، ظرفیت بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: ایران و روسیه از لحاظ سیاسی در تحریم آمریکا هستند بنابراین تحکیم روابط دو جانبه در مقابله با سیاست‌های تحریمی ایالات متحده تاثیرگذار است. از سوی دیگر سفر بازار روسیه ظرفیت بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی ایران است که تا به حال از این ظرفیت استفاده نکرده‌ام لذا این سفر می‌تواند اراده ایران را در استفاده از بازار روس‌ها افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه مسائل مشترکی در منطقه برای هر دو کشور وجود دارد، یادآور شد: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در بخش‌هایی از منطقه خاورمیانه مانند سوریه، عراق و به خصوص افغانستان معادلات منطقه را بهم زدند، روسیه و ایران اشتراکاتی در مورد این مسائل دارند و این سفر به تحکیم روابط در جهت بهبود وضعیت منطقه کمک می‌کند.

ارتقاء مناسبات پارلمانی با سفر رئیس مجلس به روسیه
مالکی با بیان اینکه ارتقاء مناسبات پارلمانی ایران و روسیه در رفع مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی موثر است، افزود: پارلمان‌ها نقش موثری در تسهیل روابط بین دولت‌ها دارند اما این سفر فرای همه این موضوعات به جهت انتقال پیام مقام معظم رهبری از حائز اهمیت است، جدای از محتوای این پیام، عصبانیت اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها نشان دهنده اهمیت پیام برای جمهوری اسلامی و آقای پوتین است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دنیا باید منتظر اتفاقات خوبی فی مابین ایران و روسیه پس از این سفر باشند، اظهار کرد: سفر رئیس مجلس شورای اسلامی از جهات دیگر حائز اهمیت است؛ روسیه درک خوبی از برجام دارد و در اتخاذ مواضعش بر بدعهدی آمریکایی‌ها و کم کاری اروپایی‌ها تاکید داشته است.

وی با یادآوری مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در ارتباط با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، اضافه کرد: روسیه باید از اراده مجلس اطلاع داشته باشد و بداند که باب مذاکره با ایران بسته شده مگر اینکه آمریکا به تعهدات خود برگردند لذا رئیس مجلس در این سفر توضیحات لازم را به مقامات روسی یادآور می‌شود البته روس‌ها همیشه ایستادگی ایران را تایید کردند هرچند منافع خود را هم دنبال می‌کنند.

کد خبر: ۷۳٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha